اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجو: /1

دانشگاه آزاد از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند و نباید هیچ یک از امکانات دانشگاه در اختیار کاندیدای خاصی قرار گیرد.

دانشگاه آزاد از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فرهاد دانشجو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه نخستین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به سیاست‌های دانشگاه ازاد در موضوع انتخابات اظهار کرد: دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند و نباید هیچ یک از امکانات در اختیار کاندیدای خاصی قرار گیرد.

این مسئول افزود: در عین حال ما دانشجویان،‌کارمندان و عموم جامعه را نسبت به حضور حداکثری در انتخابات 92 ترغیب می‌کنیم؛ البته یکی از سیاست‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها و همایشاتی در راستای تبیین و تدوین شاخص‌های کاندیداهای ریاست جمهوری است.

وی خاطرنشان کرد: البته دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند آزادانه به فعالیت در این زمینه بپردازند، ولی باید توجه داشته باشند که هیچ یک از امکانات دانشگاه نباید در اختیار کاندیدای خاصی قرار گیرد؛ ولی این بستر برای حضور کاندیداها در نشست‌ها، همایشات و جلسات دانشگاه آزاد فراهم است.

* تخفیف در شهریه‌ها یکی از سیاست‌های مالی ویژه دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزادی اسلامی در ادامه با اشاره به اتخاذ سیاست‌های ویژه برای حل مشکلات مالی دانشگاه گفت: 20 درصد تخفیف در شهریه‌ها یکی از سیاست‌های ویژه ما برای حل مشکلات مالی بود؛ در زمانی که بنده مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم عنوان کردم که انتهای سال دوم می‌توان در شهریه‌ها 20 درصد تخفیف اعمال کرد در حالی که این وعده بنده زودتر از دو سال یعنی در شش ماه محقق شد و آن در وضعیتی که هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد که اینگونه افزایش قیمت و افزایش قیمت ارز در کشور به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: در همین راستا برای تمام دانشجویان سالهای قبل که بیش از یک میلیون دانشجو هستند هیچگونه افزایش شهریه‌ای صورت نگرفت و برای دانشجویان جدیدالورود نیز 20درصد تخفیف در شهریه‌ها انجام شد.

دانشجو ادامه داد: به این ترتیب ما توانستیم با استفاده از این سیاست و همچنین سیاست‌هایی دیگر چون افزایش پذیرش دانشجویان کاردانی و کاهش شهریه آنها و در نتیجه افزایش درآمد کل دانشگاه و همچنین لغو برخی از قراردادها و صرفه‌جویی بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه را حل کنیم.

* تاکنون یک ریال هم وام نگرفتم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه براساس سیاست‌های غلط گذشته تقریبا 80 درصد دوره‌های کاردانی تعطیل و یا نیمه‌تعطیل بود ادامه داد: همچنین با افزایش پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی توانستیم بخشی از مشکلات را حل کنیم. یعنی 70 تا 75 هزار دانشجوی مازاد به صورت پذیرش دانشجو بدون کنکور گرفتیم که البته هنوز هم ظرفیت کامل نشده است.

وی اضافه کرد: در همین شرایط با صرفه‌جویی‌ها توانستیم 15 درصد حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی را افزایش دهیم. بنابر این تمام این اتفاقات با سیاست‌های پولی و مدیریتی جدید صورت گرفته و این در حالی است که همه عنوان می‌کردند با هزار میلیارد ریال کسری بودجه و دو هزار و 600 میلیارد ‌تومان بدهی چگونه می‌خواهد دوام بیاورد در صورتی که بنده حتی یک ریال هم وام نگرفته‌ام.

دانشجو در ادامه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به مشکلات دانشجویان واحد علوم تحقیقات نیشابور متذکر شد: مشکلاتی در گذشته بوده است که از 42 واحد علوم تحقیقات 31 واحد مجوز نداشت و به همین خاطر بسیاری از دانشجویان که فارغ التحصیل می‌شدند مدرکشان مورد تایید وزارت علوم نبود. در حالی که ما مشکل این دانشجویان را حل کردیم و در حال حاضر تمام دانشجویانی که در واحد علوم تحقیقات نیشابور تحصیل می‌کنند مدارکشان مورد تایید وزارت علوم است.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول