اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

رژیم صهیونیستی در سکوت مجامع بین‌المللی دست به جنایت می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: رژیم صهیونیستی در سکوت مجامع بین‌المللی و حتی کشورهای اسلامی مخصوصا سران آنها جنایت‌هایی علیه مسلمانان غزه انجام می‌دهد.

رژیم صهیونیستی در سکوت مجامع بین‌المللی دست به جنایت می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای شهر خورموج برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی وزیر بنایی است که روحانیون باید این دو فریضه مهم را در بین جوانان تبیین کنند.

امام جمعه خورموج افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود پیامدهای بسیار بد و زشتی در دنیا و آخرت به دنبال خواهد داشت و برکت از جامعه اسلامی رخت بر می‌بندد.

وی یادآور شد: چون شهرستان دشتی به عنوان شهرستان منتخب در این زمینه نامگذاری شد گروه‌های 10 نفره امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی تشکیل شد و در روز دوشنبه آینده همایش بزرگی در این زمینه در شهرستان برگزار می‌شود.

مصلح در خطبه دوم نماز ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ضمن تاکید بر برگزاری سینه‌زنی و عزاداری سنتی در شهرستان گفت: ما مدیون محرم و صفر و خون امام حسین و یاران با وفایش در همه مراحل زندگی هستیم و هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم عزاداری امام حسین(ع) قصد قربت شرط است برای انجام این عمل که قطعا یک عمل عبادی و استحقاقی است.

مصلح اضافه کرد: هر انسانی که بخواهد مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را برپا کند از برپاکننده مجلس گرفته تا خدمتکار، ذاکر، مستمع واعظ و سخنران، در صورتی می‌تواند در پرونده او ثبت شود که برای خدا انجام شده باشد.

خطیب نماز جمعه خورموج گفت: از برپایی مجالس عزاداری دو هدف مهم تعقیب می‌شود یکی بالا بردن باورها، معرفت‌ها و اعتقادات مردم نسبت به خدا، پیغمبر و نسبت به اهل بیت (ع) و بعد دوم بالا بردن عشق مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی رعایت حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها و زمان عزاداری را مورد تاکید قرار داد.

وی به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای خطاب به مداحان اهل بیت (ع) اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری انتخاب شعر، آهنگ و صوت خوب متناسب با مجالس اهل بیت عصمت و طهارت را مورد تاکید قرار دادند.

مصلح ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان از فرمانده و پرسنل سپاه دشتی در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد و افزود: بسیجی ولایتمدار، تابع رهبری و دارای بصیرت و شناخت حق علیه باطل است.

امام جمعه خورموج ضمن محکوم کردن جنایات اخیر صهیونیست‌ها با اشاره به سکوت غربی‌ها و کشورهایی که دم از مسلمانی می‌زنند اما بویی از مسلمانی نبرده‌اند گفت: رژیم سفاک و نژاد پرست صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی آمریکا و کشورهای غربی و سکوت مجامع بین‌المللی و حتی کشورهای اسلامی مخصوصا  سران آنها این جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

مصلح افزود: این یک آزمونی برای کل بشریت، همه آزادی‌خواهان عالم، مسلمانان، کشورهای مسلمان، مخصوصا حکومت‌های جدید برخاسته از بیداری اسلامی است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی دشتی گفت: از کشورهای مصر، تونس و سایر کشورهایی که برخاسته از بیداری اسلامی هستند انتظار داریم علیه رژیم خون آشام صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قیام و رژیم صهیونیستی را از روی کره زمین محو کنند.

وی به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم در کشور هستیم و این باعث فرصت‌طلبی بعضی از افراد شده است البته از طرفی خطر بی‌تدبیری و اقدام به موقع نکردن بعضی از مسئولان باعث گرانی‌ها در بازار شده است.

خطیب نماز جمعه خورموج گفت: از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان بوشهر در پاسخ به عکس‌العمل به موقع نسبت به طرح مشکل دیجیتال در هفته گذشته در شهرستان دشتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/66001/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول