اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

جنایات صهیونیست‌ها در غزه با چراغ سبز اوباما اجرایی شد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه ساری به تحول به وجود آمده در منطقه به ویژه غزه اشاره کرد و گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در منطقه به وجود آورده است با چراغ سبز اوباما بعد از انتخاب مجددش بود.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه با چراغ سبز اوباما اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در خطبه نماز پرفیض نماز جمعه ساری با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و باید به این مهم که در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است توجه شود، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) قیام به معروف است و به ارزش‌های ریشه‌ای امر به معروف توجه دارد.

وی ادامه داد:  دو جریان امر به معروف و نهی از منکر تا قیامت ادامه دارد.

طبرسی با اشاره به مناسبت 26 آبان و آزادسازی سوسنگرد، تصریح کرد: بازسازی سوسنگرد سند افتخاری برای ما مازندرانی‌هااست.

* اسلام با کسی سر جنگ ندارد

وی رزمایش آسمان ولایت 4 را از فعالیت‌های دفاعی کشور عنوان کرد و گفت: این رزمایش در 850 کیلومتر از خاک کشور فراگیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه اسلام با کسی سر جنگ ندارد و ابتدای به جنگ نمی‌کند، بیان داشت: اسلام جنگ اقتصادی و مرزگشایی با مقاومت را حرام می‌داند.

وی متذکر شد: اسلام اجازه نمی‌دهد کسی به اعتقاداتش نگاه چپ داشته و سر جنگ‌جویی در سر بپروراند.

خطیب جمعه ساری افزود: ایران در هشت سال دفاع مقدس مظلومیت خود را در رفتار با اسراء ثابت کرد و نشان داد جنگجو نیست ولی در مقابل ظلم مقاومت می‌کند.

طبرسی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج در جمع نمازگزاران ساروی گفت: بسیج بر اساس رهنمود پیر جماران لشگر مخلص خداست و رهبری نیز برای بسیجیان، مدافعان اسلام و عاملان بیداری اسلامی که تحول می‌آفرینند ارزش قائل می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به تحول به وجود آمده در منطقه به ویژه غزه اشاره کرد و گفت: جنایاتی که اسرائیل در منطقه به وجود آورده است با چراغ سبز اوباما بعد از انتخاب مجددش بود.

طبرسی متذکر شد: همه جهانیان بدانند، ملت مسلمان در برابر سلطه استکبار تسلیم نمی‌شوند.

* عزاداری‌ها باید شرعی شود

وی ادامه داد: 60 سال مقاومت، ناکامی اسرائیل در جنگ 33 روزه و نیز دیگر مقاومت‌ها همه نشان از تسلیم نشدن مقاومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران برپا داشتن قیام عاشورا را در ماه محرم به همه مسلمانان به ویژه نمازگزاران تاکید کرد و گفت: عزاداری‌ها باید شرعی شود.

وی با بیان اینکه حرمت ایام عزاداری امام حسین را در رعایت عفاف و حجاب باید نگه داریم، خاطرنشان کرد: آرایش‌هایی که برخی بانوان در ایام عزاداری امام حسین دارند و برای تماشای هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها حضور می‌یابند دل حضرت زهرا (ع) را به درد می‌آورد.

* قمه‌زنی در ایام عاشورا از "ارتودوکس" قفقاز آمد

طبرسی افزود: قمه‌زنی در ایام عاشورا از "ارتودوکس" قفقاز آمده است و در مراودات این کار در کشور ریشه دوانید.

وی ادامه داد: به جای قمه‌زنی باید به نماز و روزه‌های واجب اهتمام شود.

خطیب نماز جمعه ساری متمرکز کردن عزاداری امام حسین(ع) را در سطح استان ضروری دانست و گفت: با سازمان تبلیغات هماهنگ شد تا همه شهرهای استان به صورت متمرکز عزاداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم شیعیان اطعام‌دهی را از سنت‌های حسنه می‌دانند، اظهار داشت: مسئولان استانی باید نیاز مردم اعم از وسایل اطعام و مایحتاج برای عاشورا در تمامی شهرستان‌های مازندران فراهم کنند تا مردم در مضیقه نباشند.

* سیل نوشهر و چالوس تاسف بار است

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه نماز ظهر عاشورا جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه اندیشه‌ها و انگیزه‌ها است که خطبا و مداحان در این راستا اهتمام کنند.

طبرسی با اشاره به اینکه سیل نوشهر و چالوس تاسف بار است، گفت: مسئولان در راستای حل مشکلات مردم اهتمام کنند.

به گزارش فارس، نمازگزاران مازندرانی بعد از اقامه نماز جمعه برای حمایت از مردم مظلوم غزه، انزجار خود را به استکبار ثابت کرده و مسیر میدان شهدا تا میدان ساعت مرکز مازندران را راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/86006/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول