اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

فقط زبان زور رژیم صهیونیستی را سرجایش می‌نشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فقط زبان زور رژیم صهیونیستی را سر جایش می‌نشاند گفت: از رزمندگان فلسطینی می‌خواهم در مقابل این غده سرطانی عقب نشینی نکرده و به آنان حمله نظامی کنند.

فقط زبان زور رژیم صهیونیستی را سرجایش می‌نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه تمام جهان اسلام باید علیه جهان سلطه یکی شوند اظهار داشت: از رزمندگان فلسطینی می‌خواهم در مقابل این غده سرطانی عقب‌نشینی نکرده و به آنان حمله کنند چرا که تنها زبان زور اسرائیل را سر جایش می‌نشاند.

وی با محکوم کردن حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان در غزه افزود: عجیب این است که سازمان ملل و شورای امنیت و مجامع حقوق بشری و کشورهایی که خود را به ظاهر اسلامی می‌دانند جز سکوت کاری نکردند اما ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری از روحانیون برجسته انقلابی استان بوشهر گفت: هدایت‌های ایشان قبل از انقلاب منجر به قیام علیه رژیم پهلوی شد و ایشان شهیدی است که یاد و خاطره‌اش هرگز فراموش نمی‌شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: از تمام مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و ... می‌خواهم در زمینه غنی‌سازی برنامه‌های ماه محرم اقدام کنند و در ساختاری زیبا به شکل سنتی و قالب‌های جدید عزاداری‌ها را انجام دهند.

وی اضافه کرد: سبک عزاداری بوشهری در کنار سبک‌های جدید بلامانع است و همه باید در ساختار مشروط و جذاب عمل کنند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: ماه محرم ماه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و هدایت و راهنمایی در مسیر کمال و جلوگیری از سقوط انسان از ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: این عملیات حماسه‌ای عظیم در دفاع مقدس بود.

وی با قدردانی از مسئولان سازمان انرژی اتمی و استان بوشهر به خاطر کلنگ‌زنی مدرسه هسته‌ای در بوشهر بیان داشت: این کار باید پیش از این صورت می‌گرفت اما اکنون از مسئولان سازمان انرژی اتمی انتظار داریم با جدیت آن را دنبال و اجرایی کنند.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: در دیدار با مشاور رهبر معظم انقلاب نیز پیشنهاد احداث مدرسه نظامی در مقاطع مختلف تحصیلی در بوشهر را دادیم.

* امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فرایض دینی است

امام جمعه بوشهر در خطبه اول نماز با اشاره به ویژگی‌های انسان مؤمن گفت: وجود انسان مؤمن سرشار از فضائل اخلاقی است.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: اخلاق فردی، اجتماعی، خانوادگی و کاری انسان مؤمن چنان است که جامعه و مردم در کنارش احساس آرامش می‌کنند.

وی بیان کرد: در نظام اسلامی و ساختار معرفت دینی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض دینی است.

امام جمعه بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب رشد کمال و نهی از منکر نیز مانع سقوط انسان و جامعه در باتلاق رذائل می‌شود.

صفایی‌بوشهری خاطر نشان کرد: انسان و جامعه‌ای که می‌خواهد رشد اجتماعی داشته باشد باید روحیه هدایت اجتماعی در ذات آن شخص و محیط اجتماعی وجود داشته باشد.

وی در مورد ویژگی‌های آمر به معروف و ناهی از منکر گفت: این فرد باید امر به معروف و نهی از منکر و موقعیت این فریضه را بشناسد، خودش عمل کننده به این فریضه باشد و به بهترین نحو امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد.

نمازگزاران بوشهری پس از اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌‌الله صفایی بوشهری با انجام راهپیمایی گسترده اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان غزه را محکوم کردند.

نمازگزاران بوشهری از مصلای نماز جمعه تا میدان قدس با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش را محکوم کردند.

انتهای پیام/66006/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول