اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست «بررسی اوضاع سوریه و لبنان و جایگاه علویان» مطرح شد

رژیم صهیونیستی سعی می‌کند انتقام شکست‌های گذشته را از سوریه بگیرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه ابهت رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 و 22 روزه فرو ریخت گفت: اکنون این رژیم غاصب تلاش می‌کند تا انتقام شکست‌های گذشته را از سوریه بگیرد.

رژیم صهیونیستی سعی می‌کند انتقام شکست‌های گذشته را از سوریه بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد ایمانی‌مقدم در نشست علمی «بررسی اوضاع سوریه و لبنان و جایگاه علویان» که دوشنبه شب در مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) قم برگزار شد با اشاره به انشعاب علویان سوریه از شیعیان اظهار کرد: انحرافات غالیانه در طول تاریخ در این گروه نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: لعن و نفرین غالیان از جمله راهکارهایی بوده است که اهل بیت(ع) در پیش گرفتند تا پیروان خود را از گرفتار شدن در دام غالی‌گری مصون دارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه علویان سوریه یکی از شاخه‌های علویان نصیری هستند گفت: ویژگی گروه علویان نصری این است که قائل به وجود باب برای ائمه معصوم(ع) هستند.

وی افزود: در حال حاضر 12 درصد مردم سوریه علوی هستند و می‌توان حکومت بشار اسد را حاکمیت اقلیت بر اکثریت دانست که نمونه آن در لبنان نیز دیده می‌شود زیرا با وجود اقلیت مسیحی در این کشور رئیس جمهور باید مسیحی باشد.

ایمانی‌مقدم با اشاره به اینکه 70 درصد ارتش سوریه را علویان تشکیل می‌دهند، عنوان داشت: دلیل پابرجا ماندن حکومت بشار اسد، رضایتمندی مردم از حکومت فعلی است.

این استاد حوزه علمیه گفت: در وصیتنامه حافظ اسد آمده بود که یک عالم شیعه بر جنازه‌اش نماز بخواند بنابراین وقتی این‌ها اصرار بر این دارند که بگویند ما شیعه هستیم چرا باید از خودمان طردشان کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر کار اساسی در مناطق زیدی‌نشین منطقه داشته‌اند ابراز کرد: گروه‌هایی که خود را شیعه اثنی عشری نمی‌دانند اینگونه مورد توجه هستند پس سئوال اساسی این است چرا کسانی که به صراحت اعلام می‌دارند شیعه ‌اثنی عشری هستند حمایت نشوند.

ایمانی‌مقدم با ننگین توصیف کردن قرارداد کمپ دیوید افزود: مردم ایران در اعتراض به مفاد این قرارداد تظاهراتی را ساماندهی کردند و امام خمینی(ره) نیز این اعتراض مردم را تایید فرمود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان داشت: تعطیل کردن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران پس از انقلاب این پیام را برای غرب داشت که غده سرطانی نامیدن اسرائیل توسط امام راحل(ره) تنها یک شعار نبوده است.

وی با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمنان از طریق ایجاد ناامنی و تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران برای جلوگیری از صدور پیام انقلاب تصریح کرد: کشورهای استکباری حتی اسلامی بدلی را در قالب القاعده عرضه کردند اما همین مار در آستین، دست آنها را گزید.

ایمانی‌مقدم افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره تاکید می‌فرمود که ما پیام نهضت خود را به جهان صادر کرده و در این زمینه نباید از قضاوت‌های شرق و غرب هراس داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ابهت رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 و 22 روزه فرو ریخت عنوان داشت: اکنون این رژیم غاصب تلاش می‌کند تا انتقام شکست‌های گذشته را از سوریه بگیرد اما راه به جایی نبرده و هر روز شرایط بدتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان به خاک اسرائیل بی‌آبرویی دیگری برای این رژیم بود و پس از آن نیز درد اسرائیل با نمایش تصاویر ضبط شده از تاسیسات هسته‌ای توسط شبکه المنار بیشتر شد.

ایمانی‌مقدم با اشاره به 40 سال مقاومت سوریه در مقابل اسرائیل غاصب گفت: امروز دشمنان سعی می‌کنند انتقام حمایت دولت این کشور از ایران و حزب‌الله را از بشار اسد بگیرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: اقدامات ترکیه، قطر و عربستان تنها وجهه بیرونی مسئله بوده و خط‌دهی اصلی را در این جریان اسرائیل بر عهده دارد ضمن اینکه کشورهایی چون انگلستان و فرانسه نیز از مخالفان رژیم بشار اسد حمایت مالی می‌کنند.

وی تنها راه پیروزی بر حکومت سوریه را همراه ساختن مردم دانست و افزود: اسرائیل غاصب در همه عرصه‌های جنگ با سوریه شکست خورده و نمی‌تواند مردم این کشور را با خود همراه سازد و نیز توان جنگ با دولت بشار اسد را ندارد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول