اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

اسلام سیاست‌مدار بی‌دین نمی‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سیاست‌مدار بی‌دین اهل خدعه و نیرنگ است گفت: اسلام سیاست مدار بی‌دین نمی‌خواهد.

اسلام سیاست‌مدار بی‌دین نمی‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی پنجشنبه شب در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ در سخنانی به تشریح ویژگی‌های امام حسین (ع) از زبان امام زمان (عج) پرداخت و گفت:‌ برخی‌ها در میدان سیاست، سیاست‌مدار هستند ولی دین‌دار نیستند.

وی با بیان اینکه این افراد به درد اسلام نمی‌خورند تصریح کرد: سیاست‌مدار بی‌دین اهل خدعه و تزویر است و این در حالی است که سیاست اسلامی دعوت به من نیست بلکه دعوت به خداست و اسلام سیاست‌مدار بی‌دین نمی‌خواهد.

استاد حوزه علمیه قم مقابله با ظلم و جور را از ویژگی‌های سرور و سالار شهیدان دانست و اظهار کرد: برخی اوقات ممکن است کسی با ما کاری نداشته باشد ولی به دیگری ظلم ‌کند ولی مؤمن پیکر واحد است و باید در برابر ظلم از خود عکس‌العمل نشان دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی اگر یزید از امام حسین (ع) بیعت نمی‌خواست ایشان باز هم قیام می‌کردند گفت: امام حسین (ع) حافظ عهد و پیمان بود و چون معاویه پیمان‌شکنی کرده بود امام حسین (ع) قیام کرد.

رفیعی خاطر نشان کرد: عهدنامه رسمی امام حسن (ع) با معاویه این بود که بعد از او جانشین مشخص نشود ولی معاویه پسرش را به عنوان جانشین برگزید و امام حسین (ع) به دلیل شکسته شدن عهدنامه قیام کرد.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های امام حسین (ع) این است که ایشان از راه انسان‌های فاسد دور شده بودند افزود: امام رکوع و سجده‌های طولانی داشتند و اوصاف نماز امام حسین (ع) در تاریخ آمده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به دنیا پشت کرده بود اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمود «وقتی ماه محرم می‌شد کسی پدرم را خندان نمی‌دید و هر روز بر غم و اندوه پدرم افزوده می‌شد و در روز عاشورا زمان اوج غم و اندوه پدرم فرا می‌رسید».

وی با اشاره به اینکه توفیق بزرگی نصیب شرکت‌کنندگان در مراسم عزای حسینی شده است اظهار کرد: در شب‌های آینده به توصیف دیگر ویژگی‌های امام حسین (ع) از لسان ائمه اطهار خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول