اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌ رضوی:

سیاست و اقتصاد باید مکمل یکدیگر باشند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان ‌رضوی گفت: سیاست و اقتصاد مکمل یکدیگر بوده و باید با یکدیگر در یک راستا حرکت کنند.

سیاست و اقتصاد باید مکمل یکدیگر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزانمهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست مانند جاده و اقتصاد ماشین در حال حرکت است و سیاست کشور باید محیطی مناسب برای حرکت هرچه بهتر اقتصاد را فراهم و پشتیبان آن باشد.

وی تشریح کرد: درحال حاضر مهم‌ترین سرفصل اقتصادی استان توانمندسازی بخش خصوصی و مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌های اقتصادی است.

فروزانمهر تاکید کرد: برای رسیدن به صادرات مطلوب باید کل دستگاه‌های حکومتی همکاری نمایند و نباید از ارکان خاصی توقع نابه‌جایی داشت.

وی ضمن محدود خواندن ادبیات و قوانین امروزی در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: صادرات ناب یعنی صادرات دانش‌بنیان و ما باید این نوآوری را در عرصه اقتصاد داشته باشیم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه اگر به فکر رشد اقتصادی هستیم باید رویکردها تغیرات عمیقی داشته باشند عنوان کرد: در حال حاضر در دنیا بحث بازاریابی کمتر مورد توجه واقع شده و جای خود را با بازار‌سازی سپرده و دیگر اینکه مزیت نسبی معنایی ندارد؛ باید به فکر مزیت رقابتی بود.

وی تاکید کرد: در دیپلماسی اقتصادی کشور دو مقوله جذب سرمایه‌گزاری‌های خارجی و توسعه صادرات غیرنفتی نهفته است که باید به آن توجه خاصی شود.

فروزانمهر تصریح کرد: بخش خصوصی هیچگاه نباید به عنوان رقیب شناخته شود و دولت می‌بایست توجه خاصی به جایگاه آن در اقتصاد کشور داشته باشد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: استان خراسان‌رضوی ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید دارد که از آن استفاده  درست و مفید نمی‌شود و این مشکل باید با یک برنامه مدیریتی مطلوب در اسرع وقت رفع شود.

وی ضمن ابراز مشکلات صنعتی که در استان حاکم است و صنعت استان بسوی فردگرایی پیش می‌رود خاطرنشان کرد: باید صنایع استان با یک برنامه بلندمدت و هماهنگ با یکدیگر به سوی تولید انبوه و صادرات رقابتی پیش برود.

استاندار ضمن تشریح مشکلات پیش‌آمده در مرزهای باجگیران و دوغارون گفت: در حال حاضر در حال پیگیری مشکلات مربوط به مسائل اقتصادی و صادراتی استان هستیم و با تمام تلاش در رفع این مشکلات می‌کوشیم.

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول