اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوانسار خبر داد

کلنگ‌زنی تونل خوانسار به بوئین و میاندشت/ مسیر ‌50 کیلومتر کوتاه ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خوانسار گفت: تونل خوانسار به بوئین‌ و میاندشت طی دو هفته آینده توسط استاندار اصفهان کلنگ‌زنی می‌شود و با اتمام آن طی دو سال آینده ارتباط از سمت گلپایگان به خوانسار فراهم می‌شود.

کلنگ‌زنی تونل خوانسار به بوئین و میاندشت/ مسیر ‌50 کیلومتر کوتاه ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان, سید مجید پوراحمدی در نشست خبری خود در جمع سفیران خبر که سفری یک روزه به این شهرستان داشتند، با اشاره به پروژه احداث جاده چهاربانده خوانسار به دامنه گفت: این جاده خط بزرگ اتصال از خمین، گلپایگان، خوانسار است و با یک کمربند عبور به دامنه و مسیر اصلی می‌رود.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه عمرانی را 75 درصد عنوان کرد و افزود: 12 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده که 4 میلیارد تومان آن تا کنون اختصاص یافته است.

فرماندار خوانسار این پروژه را از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری عنوان و اظهار کرد: 28 مصوبه در سه دوره سفر ریاست جمهوری تصویب شد که به ترتیب در دور نخست 15 مصوبه،دور دوم 10 مصوبه و دور سوم پنج مصوبه بوده است.

وی گفت: 65 درصد مصوبات دور اول، 50 درصد مصوبات دور دوم و بالای یک درصد مصوبات دور سوم پیشرفت پروژه داشته است.

پوراحمدی اضافه کرد: تا کنون هفت مصوبه دور نخست، پنج مصوبه دور دوم و یک مصوبه از دور سوم سفرهای ریاست جمهوری اجرایی شده است.

وی همچنین به مسکن مهر این شهرستان اشاره و تصریح کرد: بزرگ‌ترین سازه این شهرستان بالغ بر 705 واحد مسکن در حال احداث است.

فرماندار خوانسار گفت: از نظر زیر ساختی مسکن مهر یکی از بهترین سازه‌های شهر است که در برنامه زمان بندی 50 درصد واحدها بهمنماه جاری و بقیه در اردیبهشت ماه سال آینده تحویل مردم می‌شود.

وی به زیر ساخت تاسیساتی آب،برق و گاز شهرستان خوانسار را کامل دانست و افزود: در بخش ورزش نیز این شهرستان یک سالن پوریای با امکانات بسیار مناسب برای ورزش دارد.

کلنگ‌زنی سه سالن ورزشی روستایی در خوانسار

پوراحمدی همچنین از کلنگ‌زنی سه سالن روستایی با اعتبار 600 میلیون تومانی خبر داد و وی افزود: این پروژه‌ها 40 درصد پیشرفت داشته است که سال آینده قبل از پایان دولت دهم افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش جهاد کشاورزی کارهای زیر بنایی برای لای‌روبی قنوات شده است، چرا که آب‌های سطحی شهر تبدیل به 11 نهر و از تمامی شهر عبور و باغات شهر را آبیاری می‌کند.

کمک 2 میلیارد تومانی خیران خوانساری به بخش سلامت و بهداشت

پوراحمدی افزود: در بخش سلامت و بهداشت نیز این شهرستان افراد خیران بزرگی دارد که در بخش عمرانی و نیز بهداشتی در سال جاری دو میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: شهرستان خوانسار دارای یک بیمارستان مجهز نسبت به سایر شهرستان اطراف اصفهان است که در تمام بخش‌ها پزشک متخصص و عمومی داشته و مشکل تجهیزات ندارد.

درصدد ثبت ملی تونل سبز خوانسار هستیم

فرماندار خوانسار به تاکید استاندار بر حفظ فضای گردشگری شهرستان خوانسار اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم باغ شهر خوانسار را که به صورت تونل سبزی است به ثبت ملی برسانیم.

وی تونل خوانسار به بوئین و میاندشت را از جمله پروژه‌های عمرانی دیگر این شهرستان برشمرد و گفت: اصلی‌ترین مزیت این جاده این است که خوانسار را از سمت بالادست(سمت تهران) از بن بست خارج می‌کند.

پور احمدی گفت: این پروژه از مصوبات دور سوم ریاست جمهوری است که در ماه‌های اخیر با سفر وزیر راه و شهرسازی و مسئولان مقدمات عملیات اجرایی به مرحله نهایی رسیده است.

پوراحمدی همچنین از کلنگ‌زنی این پروژه طی دو هفته آینده توسط استاندار اصفهان خبر داد و افزود: این طرح جزء پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی تصریح کرد: طول این تونل احداثی یک هزار و 200 متر مربع است که اصفهان را به بوئین و میاندشت متصل و 50 کیلومتر مسیر شرق و غرب را کاهش و ارتباط از سمت گلپایگان به خوانسار فراهم می‌شود.

فرماندار خوانسار اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را 17 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این اعتبار تاکنون 2 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

نرخ بیکاری خوانسار 11درصد است

وی با اشاره به وضعیت اشتغال این شهرستان و پاره‌ای از معضلات آن اظهار کرد: وضعیت اشتغال در این شهرستان مناسب و نرخ بیکاری 11 در صداست، اما در فصول مختلف این اشتغال متغیر است.

پوراحمدی گفت: این شهرستان واحد صنعتی ندارد و بستر شهرستان امکان توسعه برای جذب نیروی کار نیست که امید می‌رود سرمایه شهرستان بیشتر و اوضاع اشتغال بهتر شود.

پراکندگی طولی خوانسار مانع خدمات‌رسانی مطلوب به این شهر می‌شود

وی به دیگر مشکل این شهرستان اشاره و افزود: شهرستان خوانسار عرض کم و طول بسیار دارد و همین امر امکان

خدمات‌رسانی شهری را کمتر می‌کند چرا که این شهرستان باغ شهر و پراکندگی مسکونی زیاد دارد.

فرماندار شهرستان خوانسار تاکید کرد: شهرستان خوانسار را شهر برخوردار می‌دانند و این در حالی است که اعتبار محدودی در بخش شهری و روستایی برای آن در نظر گرفته‌اند که با رایزنی صورت‌گرفته توانستیم اخیراً این اعتبار روستایی را تا سه برابر افزایش دهیم.

وی افزود: سال گذشته 250 میلیون تومان اعتبار روستایی جذب شد که امسال در صدد جذب 350 میلیون تومانی هستیم.

وی در پایان گفت: سطح درآمد شهرداری و شهرستان کم است و مسئولان از خیران کمک می‌گیرند چنانکه شهرداری نیز از خیران در خیابان سازی، پل سازی کمک مالی می‌گیرد.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول