اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده خراسان‌رضوی تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده این استان تا پایان سال 91 خبر داد.

کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده خراسان‌رضوی تا پایان سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی، حمید جلالوندی در بازدید یک روزه از خط تولید شرکت سهامی خاص قند چناران که با حضور مدیران مرکز بررسی صنایع قند استان صورت گرفت گفت در راستای تحقق افق چشم‌انداز حذف کامل صنایع آلاینده تاپایان برنامه پنجم توسعه در دستور کار است.

این مسئول همچنین افزود انشاءالله در پایان سال جاری شاهد کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده استان خواهیم بود.

جلالوندی در ادامه افزود: تعیین حداقل 20 شاخص محیط زیستی به عنوان مبنای مقایسه و امتیازبندی این قبیل صنایع توسط مرکز بررسی صنایع قند استان تا حصول وضعیت مطلوب محیط زیستی ضروری است.

وی همچنین بهره‌مندی از حضور مشاوران را دراین خصوص موثر برشمرد و افزود فرصت‌هایی که درجهت توسعه محیط زیست توسط صنایع از دست رفته لزوم ارتقاء فرهنگ محیط زیستی را خطر نشان می‌سازد.

این مسئول تصریح کرد:توسعه فرهنگ محیط زیستی بایستی تا زمانی که هزینه‌های حفظ محیط زیست به عنوان هزینه مضاعف و تحمیلی تصور می‌شود استمرار یابد.

همچنین رئیس صنعت قند چناران از تعریف سیستم اتوماسیون جهت تمامی مخازن و مسیرهای فاضلاب خبر داد و آن را گامی مؤثر در کنترل و مدیریت آبها دانست و ذخیره 30 درصدی انرژی را از نتایج این اقدام برشمرد.

وی درخصوص اقدامات محیط زیستی این صنعت به کاشت1200 اصله نهال همزمان با روز جهانی درختکاری و با همکاری سازمان آموزش و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت کاهش مصرف آب از 12 مترمکعب درسال‌های گذشته به شش مترمکعب در ازای هر تن چغندر از دیگر مباحثی است که گواهی بر توجه به حفظ منابع حیاتی توسط این صنعت دارد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول