اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

فلسفه زندگی ائمه اطهار درست تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندرود با اشاره به بیان برخی مسائل غیر واقعی در مورد زندگی و بیانات ائمه اطهار خواستار انتقال درست بیانات و کردار ائمه بر اساس روایات موثق شد.

فلسفه زندگی ائمه اطهار درست تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در آستانه محرم همایش مشعل‌داران هدایت با حضور روحانیون این شهرستان در مسجد امام صادق (ع) شهر سورک برگزار شد.

امام جمعه میاندرود صبح امروز در این مراسم با نکوهیده دانستن هرگونه وصف مبالغه‌آمیز زندگی امامان گفت: خواسته یا ناخواسته در نقل و قول حوادث تاریخی در مورد ائمه دچار غلو می‌شویم که این ظلم بزرگی به ائمه است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در این مورد با بیان اینکه منبری‌های ما باید پشتوانه قوی مطالعه داشته باشند، خطاب به روحانیون حاضر در همایش تصریح کرد: نباید منبر را ساده بنگریم و موضوعی ساده و تکراری را انتخاب کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود در این مورد با پرسشگر دانستن روحیه جوانان امروز ادامه داد: امروزه جوانان و مردم ما اهل مطالعه، سؤال و تشکیک هستند و باید پاسخ آنها را با مطالعه دقیق داد.

وی خطاب به روحانیون تاکید کرد: برای منبرهای‌مان باید وقت بگذاریم تا منطقی، مستدل و با مطالعه سخن بگوییم زیرا اگر تکراری و به سبک و سیاق گذشته باشد تاثیرگذار نیست.

رسولی اضافه کرد: خرافات زیادی در مجالس حسینی به وجود آمده و کارهایی مانند قمه‌زنی و نمایش تمثال ائمه زیاد وجود دارد، تکلیف ما در این مورد یادآوری و تذکر است چون مردم از شما انتظار برخورد و تذکر دارند.

امام جمعه شهرستان میاندرود آفت منبرها را طرح یک جانبه سیمای اهل بیت خواند و افزود: نباید فقط به جنبه الهی ائمه پرداخت، باید طوری سخن گفت که رسیدن به آنها با الگوهای بشری دست‌یافتنی باشد.

انتهای پیام/2296/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول