اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تاکید بر عمل به بیانات مقام معظم رهبری

بیست و هفتمین همایش ائمه جمعه و جماعات قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: بیست و هفتمین همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم با تاکید بر عمل به بیانات مقام معظم رهبری برگزار شد.

بیست و هفتمین همایش ائمه جمعه و جماعات قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ در این همایش که پیش از ظهر امروز در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به دهه اول محرم و برپایی مراسم‌های روضه‌خوانی امام حسین گفت: توصیه شده است که در انتخاب منبر حداکثر دقت لحاظ شود.

وی گفت: یکی از مسائلی که هم‌اکنون مطرح می‌شود،‌ آماری از میزان انتشار رساله مراجع تقلید و توزیع آن در میان مردم است‌ ما نباید این موضوع را به عنوان یک اصل برای خود جا بیندازیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه گفت: باید به این نکته توجه وی‍ژه شود که عمده مردم اقدام به مطالعه این رساله‌ها نمی‌کنند و فقط آن را در خانه‌های خود نگاه می‌دارند.

وی با اشاره به ضرورت بیان مسائل شرعی برای مردم توسط روحانیون و ائمه جماعات مساجد‌ گفت: محافل و مجالس ما باید با ذکر مسائل شرعی همراه باشد، ‌این وظیفه ماست که در دو ماه محرم و صفر از امکانات موجود به بهترین نحو ممکن برای تبیین این احکام در جامعه استفاده نماییم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: راهی که ما در آن قرار گرفته‌ایم‌ بنا است راه انبیا و اولیای خدا باشد، ‌اولین شرط این موضوع این است که ما در زندگی خود زهد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر ما نمی‌توانیم همانند برخی از علمای زاهد عمل کنیم ‌حداقل چنان عمل کنیم که مردم نگویند اینها به دنبال مادیات هستند.

امام جمعه قم یکی از لازمه‌های فعالیت علما و روحانیون را افزایش دانسته‌ها و علم خویش دانست و گفت: اینکه ما فکر کنیم یک اندوخته‌هایی داریم و این اندوخته‌ها را می‌توانیم همه جا استفاده کنیم اشتباه است‌ ما باید به دنبال علوم جدید باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به بیانات رهبری اقدام به ارائه نمونه‌هایی از دشمنی‌های استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: دشمن در برخورد با ایران راهکارهای گوناگونی را مورد استفاده قرار داده است که از جمله این راهکار‌ها می‌توان به ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم ایران اشاره کرد.

وی در ارتباط با وظیفه روحانیون در برخورد با این اقدام دشمن‌ گفت: وظیفه ما این است که خدمات انقلاب را منصفانه برای مردم بگوییم، ‌اگر نقدی هم هست به صورت منصفانه آن را بیان کنیم و سعی در ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه باید دسیسه‌های دشمن را به مردم معرفی کنیم‌ وظیفه داریم موفقیت‌هایی که انقلاب اسلامی ایران به دست آورده را به مردم عرضه کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که دشمنان به دنبال اجرای آن هستند ایجاد اختلاف بین اقشار مختلف جامعه برای از بین بردن اتحاد مردم و مسئولان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در این زمینه هم یکی از اقشاری که می‌تواند نسبت به رسوا‌سازی نقشه دشمن نقش اساسی و تأثیرگذار ایفا کند، ‌ائمه جمعه و جماعات هستند که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه در هر نظامی یک سری مشکلات و سختی‌ها وجود دارد‌ گفت: نباید به دلیل وجود پاره‌ای از مشکلات کل نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سئوال برد و خدمات انقلاب به مردم را نادیده گرفت.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول