اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 60 کیلوگرم

حریفان کاراته‌کای قمی در جام جهانی فرانسه مشخص شدند

خبرگزاری فارس: تنها ملی‌پوش اعزامی کاراته استان قم به مسابقات جام جهانی کاراته، حریفان خود را در این دوره از پیکارها شناخت.

حریفان کاراته‌کای قمی در جام جهانی فرانسه مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در حالی که مدت زمان زیادی به آغاز بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال 2012 در فرانسه نمانده است امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای قمی اعزامی به این پیکارها حریفان خود را شناخت.

در وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان، امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای 23 ساله قمی که الفبای کاراته را از غلامرضا دباغیان فرا گرفته برای نخستین بار میدانی به نام مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان را تجربه می‌کند.

مهدی‌زاده در شرایطی مسافر جهانی شده که پس از ناکامی در پیکارهای کاراته وان که تیر ماه امسال در کشور اندونزی برگزار شد، رقابت‌های آسیایی ازبکستان 2012 را هم از دست داد تا با انگیزه بیشتری در انتخابی تیم ملی شرکت کرده و خود را نماینده سبک وزن کاراته کشورمان در جام بیست و یکم جهان معرفی کند.

مهدی‌زاده که برنز رقابت‌های آسیایی 2011 را در پرونده افتخاراتش دارد، شهریور ماه امسال تا فینال مسابقات کاراته وان پیش رفت و در مبارزه با کالویس کالینیس از لیتوانی نتیجه را واگذار کرد و به نشان نقره این رقابت‌ها رضایت داد.

میشل جولیانی از کشور ایتالیا با 30 سال سن دارنده نقره جهان در سال 2010، طلای اروپا در سال 2010 و 2011 و چهار مدال برنز اروپا در سال‌های 2007 تا 2011 که تجربه دو دوره حضور در جام‌های جهانی کاراته را دارد یکی از حریفان امیر مهدی‌زاده به شمار می‌رود.

الکساندر‌هایمن از کشور آلمان با 26 سال سن دارنده سه مدال مسابقات اروپایی در سال‌های 2008 تا 2011 و برنز مسابقات کاراته وان در سال 2012 با تجربه دو دوره حضور در پیکارهی قهرمانی بزرگسالان جهان در سال‌های 2008 و 2010 دیگر رقیب امیر مهدی‌زاده محسوب می‌شود.

ژان لوپز فرانوس با سن 23 سال دارنده مدال نقره سال 2011 جهان و طلای مسابقات کاراته وان در سال 2012 است که تنها در سال 2007 سابقه حضور در مسابقات جهانی را دارد و هر بار در مقابل کاراته‌کاهای ایرانی در میادین مختلف چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشته است.

کالویس کالینیس کاراته‌کای 22 ساله اهل کشور لیتوانی که امیر مهدی‌زاده در فینال کاراته وان ترکیه به وی باخت، دارنده مدال برنز جهان در سال 2010 و نقره جوانان جهان در سال 2007 و زیر 21 سال جهان در سال 2009 است و تنها یک بار در مسابقات جهانی حضور داشته است.

دانیل دومجونی از کشور کرواسی دیگر رقیب کاراته‌کای قمی است که با 27 سال سن دارنده مدال طلای اروپا در سال 2008 است و با چهار دوره حضور در جام جهانی و کسب برنز اروپا در سال 2011 و 2012 و همچنین طلای سال 2009 اروپا چهره موفقی محسوب می‌شود.

لی جون از کشور کره جنوبی با 23 سال سن دارنده مدال طلای دانشجویان جهان در سال 2010 و دارخان اسدیلف 25 ساله از کشور قزاقستان دیگر رقیب‌های امیر مهدی‌زاده هستند.

ماتیاس گارسیا گومز از اسپانیا با 22 سال سن، بروس داگلاس سانتوس 27 ساله از کشور برزیل و آندرس فیلیپ رندون 32 ساله از کلمبیا دیگر رقبای امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات جهانی هستند، پیکارهایی که اول تا پنجم آذر ماه در پاریس فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78002/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول