اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر مطرح کرد

انتقاد از واگذاری مجوز بهره‌برداری از معادن به غیربومی‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کوتاهی‌ها در دادن مجوز برای بهره‌برداری از معادن جنوب استان اردبیل به برخی بهره‌برداران غیر بومی غیرقابل گذشت است.

انتقاد از واگذاری مجوز بهره‌برداری از معادن به غیربومی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه انتخابیه در بعد توسعه صنعت و معادن در خلخال اظهار داشت: اکثر معادن استان اردبیل در جنوب این استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر واقع شده و یکی از مناطق هدف معدنی کشور نیز همین منطقه است اما متأسفانه در گذشته مجوزهایی صادر شده که در آن نفعی برای مردم منطقه و استان لحاظ نشده است.

وی تصریح کرد: اغلب مواد و سنگ‌های معدنی به صورت خام از منطقه خارج می‌شده که این خود زمینه تخریب طبیعت، جاده‌ها و زمین زراعی روستاییان را فراهم کرده بود.

جعفری‌بنه خاطر نشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های بنده در دوران مسئولیت پیگیری‌های لازم بر الزام بهره‌برداران به راه‌اندازی کارخانه فرآوری معدنی در خلخال و کوثر انجام شده بود تا از مزایای طبیعی و ثروت ملی و خدادادی منطقه مردم این شهرستان‌ها نیز بهره‌مند شوند.

این مسئول به دیدار اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس از واحدهای مختلف صنعتی و معدنی اشاره کرد و ادامه داد:‌ جلسه مفید و مؤثری نیز در مجلس برگزار کردیم و قول مساعد مدیرعامل بانک ملی ایران برای حل مشکلات اعتباری کارخانه سیمان خلخال ارزشمندترین دستاورد این جلسات بود که مقرر شد با حل مشکلات مالی این کارخانه شاهد تسریع در روند عملیات آن جهت به بهره‌برداری رسیدن باشیم.

وی در ادامه به بحث معادنی که در مرحله بهره‌برداری قرار دارند، اشاره کرد و بیان داشت: در همین جلسه قرار شد فردی که مجوز بهره‌برداری از معدن موجود در روستای پروچ را گرفته از خارج کردن سنگ از این منطقه خودداری کند تا زمینه فرآوری آن در منطقه فراهم آید.

شهرک مشترک خلخال و کوثر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس فراکسیون طرح‌ها و لوایح کارشناسی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ایجاد شهرک صنعتی مشترک برای دو شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در حوالی جاده اردبیل – سرچم و در نقطه مرزی دو شهرستان خلخال و کوثر در جهت نزدیکی به مرکز کشور و نبود مشکل ارتباطی مجوز راه‌اندازی و ایجاد شهرک صنعتی مشترک اخذ شده و برنامه مطالعاتی آن نیز انجام شده است.

این استاد دانشگاه امیرکبیر تهران به حل مشکلات پوشش تلفن همراه خلخال و کوثر اشاره کرد و گفت:‌ در جلسه‌ای که با وزیر فناوری و ارتباطات داشتیم، مقرر شد ظرف امسال و همچنین سال آینده پوشش تلفن همراه مناطق روستایی این شهرستان‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/62001 /ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول