اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بابل خبر داد

تصویب 1500 طرح اشتغال برای مددجویان بابلی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام بابل از تصویب یک هزار و 500 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان بابل خبر داد.

تصویب 1500 طرح اشتغال برای مددجویان بابلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی کمیته امداد مازندران،  سید حسین حسینی در همایش خانواده و روز مباهله که با حضور تعدادی از مسئولان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل برگزار شد، اظهار داشت: اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول سه دهه فعالیت از بین بردن فقر، تامین نیازهای معیشتی و ضروری قشر ضعیف جامعه بوده است.

وی گفت: سیاست کلی این نهاد در دهه اول از بین بردن فقر مطلق و کمک به معیشت و در دهه دوم سایر نیازهای معیشتی از جمله مسکن، ازدواج و درمان متمرکز شده بود. 

حسینی با اعلام اینکه در دهه سوم مبنای سیاست این نهاد فراتر از دوره‌های قبل است و مبتنی بر توانمندسازی خانواده‌ها است، بیان داشت: کمیته امداد با بیش از 40 سرفصل کاری در حال ارائه خدمت به خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در دهه سوم نگاه این نهاد بر ایجاد اشتغال معطوف شده است، خاطر نشان کرد: اعطای وام‌های اشتغال به شرط پایداری طرح از سیاست‌های این بخش است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بابل ابراز داشت: در سال گذشته یک هزار طرح اشتغال در شهرستان بابل اجرا شد و امسال نیز یک هزار و 500 طرح اشتغال در حال پیگیری و انجام است که این طرح‌ها در سه سرفصل کارانگیزی، توان انگیزی و مشاغل خانگی خلاصه می‌شود و همه مددجویان می‌توانند در هرکدام از این طرح‌ها وارد شوند.

اجرای طرح مشاوران مذهبی خانواده

حسینی فعالیت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد را نیز متنوع توصیف کرد و اظهار داشت: پرداخت هزینه تحصیلی، تهیه پوشاک و هزینه ایاب و ذهاب یک هزار و600 دانش‌آموز تحت پوشش، مشاوره تحصیلی، برگزاری کلاس‌های تقویتی، پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان براساس نوع دانشگاه، تخفیف شهریه و پرداخت وام دانشجویی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوانان و جوانان در آستانه ازدواج و همسران جوان، آموزش خانواده و ترک اعتیاد بخشی از این فعالیت‌ها است.

مدیر کمیته امداد بابل با اشاره به اینکه طرحی با عنوان طرح مشاوران مذهبی خانواده در دست پیگیری است، عنوان داشت: در این طرح در نظر داریم در ازای هر 30 خانواده مددجو از یک مشاور مذهبی استفاده کنیم که امیدوارم با کمک مسئولان این امر هرچه زودتر محقق شود.

وی در پایان با تشریح خدمات انجام شده این نهاد برای از بین بردن فقر اقشار نیازمند متذکر شد: فقر مطلق اکنون در بیشتر روستاها و مناطق فقیرنشین شهرها برطرف شده و برای از بین بردن فقر نسبی نیز امیدواریم با تلاش دولت و مجلس و همچنین همت مردم این امر عملی شود و ما به سمت جامعه منهای فقر حرکت کنیم.

الگوگیری جوانان از ائمه اطهار

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: خانواده سنگ بنای جامعه کارآمد است.

حجت‌الاسلام علی اکبر ناصری ابراز داشت: خانواده در اسلام دارای جایگاه مهم و سنگ بنای جامعه است و باید به آن ارج و ارزش نهیم.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر پرهیز از تجمل‌گرایی ابراز داشت: ما نباید اساس زندگی را بر مبنای قید و بند و یا مهریه و جهیزیه سنگین تعیین کنیم چرا که ارزش انسان به چیزهای ابزاری نیست بلکه با فرهنگ و ادب می‌توان بالاترین افتخار را رقم زد.

وی با بیان اینکه جوانان ما اکنون با بحران شخصیتی و کمبود هویتی مواجه شدند، افزود: ما شیعه هستیم و باید ائمه اطهار را الگوی زندگی خود قرار دهیم و از آنان تاسی کنیم و توقعات خود را پایین بیاوریم و مانند این بزرگواران از ازدواج تجملی دوری کنیم.

تجلیل از شش خانواده نمونه

امام جمعه بخش بندپی شرقی بابل نیز با بیان سخنانی درباره روز مباهله و خانواده و جایگاه آن در اسلام ابراز داشت: در روز مباهله پیامبر اسلام عزیزترین کسانش را که مظهر درستی و حقیقت بودند برای اثبات حقیقت با خود همراه کرد که دشمنان به محض دیدن آنان، از نیتی که داشتند دست کشیدند و این روز به خاطر این بزرگواران باید مورد تکریم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر احمدی افزود: اسلام برای اینکه رشد کند و پایدار بماند با موانع زیادی مواجه شد و به خاطر اینکه دین حقانیت بود همه این مشکلات را با سربلندی پشت سر گذاشت پس بر ما واجب است تا قدر و ارزش آن را بدانیم.

در پایان از شش خانواده نمونه با اهدای جوایزی قدردانی شد.

انتهای پیام/86008/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول