اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان خبر داد

برگزاری یادواره شهدای پاسدار در همه نقاط استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون سپاه استان سمنان از برگزاری یادواره شهدای پاسدار در همه نقاط استان سمنان هم‏زمان با ماه محرم خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای پاسدار در همه نقاط استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا رجبی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‏زمان با آغاز ماه محرم، معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد(عج) با همکاری معاونت تربیت و آموزش عقیدتی- سیاسی، به برگزاری ویژه‌برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان، در حسینیه ثارالله سپاه استان سمنان اقدام کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اظهار ارادت به محضر اباعبدالله‌الحسین(ع) ویژگی همه‌ مسلمانان به خصوص شیعیان و پاسداران است و با توجه به تقارن شایسته هفته بسیج و دهه محرم، برنامه‌های ویژه‌ عزاداری در سپاه استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان بیان کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج و تبلیغ موضوع عمیق و کاربردی عاشورا و شناخت ابعاد قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ترتیب داده شده است.

رجبی افزود: در دهه‌ اول محرم‌الحرام، پاسداران به صورت خودجوش برنامه‌ عزاداری و تهیه و پخش نذورات را در حسینیه ثارالله استان سمنان اجرا می‏کنند.

وی افزود: قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی روحانیان شاغل در سپاه و مبلغان حوزه‌ علمیه قم در دهه اول محرم و ذکر مصیبت توسط مداحان اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در ماه محرم است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان بیان داشت: فضاسازی محیط سپاه برای حضور شایسته در محرم‌الحرام نیز با مشارکت سربازان وظیفه عضو در پایگاه شهدای گمنام انجام می‌شود و این اقدامات کاملاً داوطلبانه و توأم با شور و شعور حسینی است.

وی ادامه داد: هیئت شهدای گمنام سربازان وظیفه سپاه استان سمنان نیز هر شب پس از اقامه جماعت نماز مغرب و عشاء و استماع سخنرانی مذهبی، به عزاداری حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) می‌پردازند.

رجبی با بیان اینکه نظیر این برنامه در همه رده‌های سپاه استان سمنان برگزار خواهد شد، افزود: از جمله برنامه‌های شاخص در دهه‌ اول محرم‌الحرام، برگزاری یادواره شهدای پاسدار است که به تفکیک در همه‌ رده‌های سپاه استان سمنان انجام می‌شود.

وی شهیدان «حیدر عبدوس» و «کاظم کاظمی» را به عنوان شهدای شاخص سپاه استان سمنان نام برد و گفت: شهید «غلامحسین بسطامی» شهید شاخص سپاه شاهرود، شهید «محمدرضا خالصی» شهید شاخص سپاه سمنان، شهید «عبدالله شهروی» شهید شاخص سپاه گرمسار، شهید «حسین راحت» شهید شاخص سپاه میامی، شهید «حسن شوکت‌پور» شهید شاخص سپاه مهدیشهر و شهید «محرابی» شهید شاخص سپاه دامغان و شهیدان «غنیمت‌پور، اخلاقی و محمدعلی مشهد»، شهدای شاخص تیپ 12 قائم(عج) هستند.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول