اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

مراکز پیش‌بینی شده برای طرح پزشک خانواده شبانه‌روزی شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در این راستا مراکزی که برای این طرح نیاز است باید شبانه‌روزی شوند که طبق پیشنهادات داده شده یکی از این مراکز درمانگاه فرهنگیان ملایر است.

مراکز پیش‌بینی شده برای طرح پزشک خانواده شبانه‌روزی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز در کارگروه امنیت و سلامت غذایی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های مهم در سطح شهرستان بوده و با سلامت مردم و جامعه سر و کار دارد، اظهار داشت: با توجه به عام بودن معنای سلامت در جامعه، علاوه بر شبکه بهداشت و درمان، تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای سلامت و امنیت غذایی افراد تلاش و اقدامات لازم را داشته باشند.

وی انجام امور بهداشتی و نظارت بر اماکن و مراکز عرضه انواع مواد غذایی و مورد استفاده مردم در همه سطوح را یکی از وظایف شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: در این راستا همه روزه بازدیدها در سطح شهرستان انجام می‌شود.

فرماندار ملایر در ادامه از افتتاح مرکز تصویربرداری دکتر شمعدانی در هفته جاری در ملایر خبر داد و گفت: این مرکز در زمینی با مساحت 2 هزار متر و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تصویربرداری در غرب کشور محسوب می‌شود که دارای امکانات بسیار پیشرفته‌ای بوده و علاوه بر ملایر به سایر شهرستان‌های همجوار نیز خدمات‌دهی خواهد داشت.

خیریانپور در ادامه به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: در این راستا مراکزی که برای این طرح نیاز است باید شبانه‌روزی شوند که طبق پیشنهادات داده شده یکی از این مراکز درمانگاه فرهنگیان ملایر است.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه پروانه تأسیس این درمانگاه به صورت غیر شبانه‌روزی است، بهتر است در صورت امکان این درمانگاه برای رفاه حال شهروندان، خدمات خود را با کمک شبکه بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی ارائه دهد و از نیروی انسانی موجود در درمانگاه استفاده و هزینه‌ها و درآمد شبانه‌روزی شدن این درمانگاه در مدت یک ماه برآورد شود.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه فعلاً توافقی از سوی آموزش و پرورش در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: باید پیگیری‌های لازم برای اصلاحیه پروانه تأسیس این درمانگاه از شبانه‌روزی به غیر شبانه‌روزی توسط اداره آموزش و پرورش ملایر انجام گیرد و مراتب به مسئولان شهرستان اعلام شود.

وی در ادامه به فرا رسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: یکی از سنت‌های پسندیده در این ماه سنت نذورات و ذبح قربانی است که توسط مردم مؤمن و خداجو انجام می‌شود اما در این راستا نظارت بر بهداشت نذورات و قربانی‌ها باید با جدیت انجام گیرد تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

خیریانپور بر نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی و مجتمع‌های بین راهی، رستوران‌ها، استخرها، سرویس‌های بهداشتی مدارس، واحدهای تولیدی و... نیز تأکید کرد و افزود: زمانی که زباله‌ها برای دفن به محل خارج از شهر حمل می‌شوند باید نظارت بر حمل زباله‌ها نیز انجام شود تا در زمان حمل به محیط اطراف پخش نشود.

انتهای پیام/89013/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول