اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت خراسان‌شمالی

نمایشگاه ایران در قرقیزستان اسفند امسال برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان‌شمالی در قرقیزستان، زمان این نمایشگاه را اسفند امسال اعلام کرد.

نمایشگاه ایران در قرقیزستان اسفند امسال برپا می‌شود

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران از 14 اسفند به مدت چهار روز در بیشکک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های امسال اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی به شمار می‌رود.

وی افزود: پیش از این خراسان‌شمالی تجربه برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان را داشته و بر همین اساس برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه ایران در قرقیزستان تلاش خواهد کرد.

به گفته صمدی، گروه‌های کالایی شرکت‌کننده در این نمایشگاه شامل محصولات غذایی و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی اعم از؛ کاشی، سرامیک، شیرآلات، چینی، بهداشتی، رنگ، سیم و کابل، تجهیزات برقی و تأسیسات ساختمانی است.

وی افزود: لوازم اداری و مبلمان، تجهیزات مرغداری، دام‌پروری و سیستم‌های پیشرفته آبیاری و کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی، صنایع و ماشین‌آلات مربوط به معادن و نفت و گاز از دیگر گروه‌های کالایی در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در قرقیزستان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این نمایشگاه در سالن دوارتس اسپارتا بیشکک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حداقل متراژ غرفه‌ها 12 متر مربع بوده و گروه‌های کالایی شرکت کننده طی مدت برپایی، آخرین تولیدات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی از قرقیزستان به عنوان یکی از کشورهای مستعد برای توسعه بازارهای خارجی جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: برگزاری این‌گونه از نمایشگاه‌ها به توسعه مناسبات تجاری دو کشور به ویژه جمهوری اسلامی می‌انجامد.

انتهای پیام 63002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول