اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی:

قرقیزستان یکی از بازارهای مهم خراسان‌شمالی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه جمهوری اسلامی در قرقیزستان با محوریت استان تاکید کرد: قرقیزستان یکی از بازارهای مهم خراسان‌شمالی است.

قرقیزستان یکی از بازارهای مهم خراسان‌شمالی است

محمد صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد بر افزایش سطح مبادلات اقتصادی و صادرات از سوی تجار خراسان‌شمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه جمهوری اسلامی در قرقیزستان با محوریت خراسان‌شمالی امسال در بیشکک برگزار خواهد شد، افزود: اکنون مقدمات برگزاری این نمایشگاه توسط استان در حال انجام بوده و مکاتبات لازم با سازمان توسعه تجارت و استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه در حال انجام است.

صمدی برگزاری سه نمایشگاه نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی با محوریت خراسان‌شمالی را برشمرد و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها امسال در کشورهای؛ ترکمنستان، افغانستان، قرقیزستان، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکمنستان دومین نمایشگاهی بوده که با محوریت خراسان‌شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تلاش شده تا در این دوره از نمایشگاه با ظرفیت بیشتری شرکت‌های تولیدی و صنعتی حضور یابند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی تصریح کرد: هم‌اکنون بخش زیادی از صادرات خراسان‌شمالی به خارج از کشور مربوط به ترکمنستان بوده و برگزاری این نمایشگاه بی‌تردید به افزایش سطح مبادلات تجاری کمک می‌کند.

وی برگزاری نمایشگاه اختصاصی در افغانستان را هم برشمرد و گفت: این کشور بازار خوبی برای تولیدات کشورمان به ویژه تولیدکنندگان خراسان‌شمالی بوده تا از این طریق سطح صادرات افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی یادآور شد: حمایت‌های خوبی نیز از سوی این اتاق به منظور شرکت واحدهای تولیدی صنعتی استان در نمایشگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول