اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

پیرغلام خراسان‌شمالی برگزیده کشوری شد

خبرگزاری فارس: حاج داراب بدخشان پیرغلام حسینی خراسان‌شمالی در دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی کشور به عنوان پیرغلام برگزیده انتخاب شد.

پیرغلام خراسان‌شمالی برگزیده کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان‌شمالی، در این همایش که با حضور پیرغلامان و مداحان سراسر کشور و برخی از کشورهای خارجی در اردبیل برگزار شد، پنج نفر از پیرغلامان و مداحان خراسان‌شمالی حضور داشتند که در مراسم پایانی 15 نفر به عنوان پیرغلام برگزیده داخلی و 15 پیر غلام برگزیده بین‌المللی معرفی شدند.

این اجلاس با هدف ترویج عشق به حضرت امام حسین (ع) و معرفی و شناساندن افرادی که در انتقال پیام قیام آن حضرت موثر هستند هر سال در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این نشست بود که در اردبیل برگزار شد.

همایش پیرغلامان حسینی توسط سازمان صدا و سیما هر ساله برگزار می‌شود.

دبیر شورای قرآن و عترت صدا و سیمای مرکز خراسان‌شمالی گفت: کارگاه آموزشی ویژه قاریان برتر خراسان‌شمالی به منظور تولید قرائت‌های استانی با همکاری شورای عالی قرآن سازمان صدا و سیما در مرکز استان برگزار شد.

محسن زاهداحمدی افزود: در این کارگاه آموزشی دو روزه که با حضور چهار نفر از اساتید قرآنی کشور در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز خراسان‌شمالی برگزار شد، 30 نفر از قاریان برتر استان حضور دارند.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی برای شناسایی قاریان استان، همچنین ضبط و تولید تلاوت قراء ممتاز استان به منظور پخش از شبکه اترک برگزار شد.

زاهداحمدی اظهار کرد: در پایان این کارگاه آموزشی که با حضور چهار نفر از اعضای شورای عالی قرآن سازمان صدا و سیما برگزار شد از 30 قاری دعوت شده 11 نفر برای ضبط تلاوت‌ها انتخاب و تلاوت‌های آنان ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: این قرائت‌ها پس از بازبینی در شورای عالی قرآن از شبکه اترک پخش می‌شود.

انتهای پیام63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول