اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم و در آئین استقبال از این ماه صورت گرفت

تجلیل از 6 پیرغلام حسینی اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه ماه محرم و همزمان با برگزاری یازدهمین دوره آئین استقبال از این ماه شش پیرغلام حسینی شهر اردبیل تجلیل شدند.

تجلیل از 6 پیرغلام حسینی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که شامگاه شنبه در مسجد اعظم اردبیل با حضور خیل عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت در شهر دارالارشاد اردبیل برگزار شد از مداحان سالخورده و پیشکسوت با حداقل 70 سال سن تجلیل شد.

در این مراسم به مانند 10 دوره گذشته از شش چهره پیرغلام صدیق دربار حسینی که عمری را در معرفت و عرفان دربار حسینی و ارادت به عزاداران و عاشقان حسینی سپری کردند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

در یازهمین ائین استقبال از ماه محرم در اردبیل همچنین از حاج رمضان شیرینی اردبیلی مداح متول سال 1314 از محله باغمیشه اردبیل که 50 سال مداح دربار حسینی بوده و از 16 سالگی در این بارگاه عرض ارادت کرده است تجلیل شد.

در این آئین باشکوه همچنین حاج علی نجف‌زاده خادم دربار حسینی مورد تقدیر قرار گرفت که سال‌ها در محله دروازه اردبیل برای عاشقان حسینی مجلس عزا برپا کرده و بیش از 70 سال جزو هیئت قرآنی و حسینی امام سجاد(ع) اردبیل بود.

این مداح متولد 1310 محله دروازه اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، چهره دیگر که در این آئین تکریم شد از محله گازران حاج صمد میکائیلی متولد 1306 است که سال‌هاست پیرغلام بارگاه حسینی شهرت گرفته است.

بازنشسته آموزش و پرورش و خادم حسینی محله میرزاده خانم حاج نصرالله بکروی با 50 سال خادمی و نوکری دربار حسینی در این آئین مورد تجلیل قرار گرفت.

از محله پیرعبدالملک به حرمت موی سپید و سرپرستی دسته زنجیرزنان از حاج اسماعیل مهین‌فرد که متولد 1304 از محله پیرعبدالملک اردبیل است به عنوان پنجمین پیرغلام تجلیل شد.

اما آخرین پیرغلامی که از محلات ششگانه اردبیل در یازدهمین همایش تجلیل از پیرغلامان مورد تکریم و تعظیم قرار گرفت حاج ابوالقاسم بیوک‌آقازاده متولد 1305 از محله سرچشمه اردبیل بود که علاوه بر عضویت در هیئت امنای محله سرچشمه و مرید دربار حسینی 18 سال افتخار مدیریت و سرپرستی درمانگاه حسینی اردبیل را برعهده داشت که به دلیل کهولت سن و بستری در منزل به دلیل بیماری فرزندش هدیه و لوح او را به نیابت از پدر دریافت کرد.

در این مراسم که بیش از دو ونیم ساعت به طول انجامید علاوه بر مسئولان استانی و شهرستانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندار اردبیل، اعضای شورای شهر اردبیل و همچنین مسئولان نظامی و انتظامی، آحاد مختلف مردم اردبیل حاضر بودند و بعد از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مداحی و شعرخوانی در مقام و منزلت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین مصایب حضرت زینب(س) برگزار شد و شرکت کنندگان در آستانه سوگ سرور شهیدان چشم‌های خود را با اشک ماتم فرزند رسول‌الله سیراب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این آئین همه ساله با استقبال پرشور مردم به ویژه هیئت‌های مذهبی ششگانه و سیزده‌گانه اردبیل برگزار می‌شود که حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم جلوه‌ای خاص به آئین استقبال از محرم می‌دهد.

همنوائی عزاداران حسینی با مداحان و شعرا در عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از جلوه‌های زیبای این آئین مذهبی است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول