اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

2 میلیون و 500 هزار نفرساعت دوره‌های مهارت‌آموزی را فراگرفته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: در شش ماهه نخست امسال، حدود 2 میلیون و 486 هزار و 922 نفر در سطح استان آموزش‌های مهارت‌آموزی را فراگرفته‌اند.

2 میلیون و 500 هزار نفرساعت دوره‌های مهارت‌آموزی را فراگرفته‌اند

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، در سطح سیستان‌وبلوچستان، حدود 2 میلیون و 486 هزار 922 نفر ساعت بالغ بر 13 هزار و 586 نفر، در دوره‌های مختلف آموزشی کسب مهارت کرده‌اند.

وی افزود: حوزه‌های آموزش در استان شامل مراکز ثابت شهری، جوار دانشگاهی، روستایی و عشایری، پادگان‌ها، ندامتگاه‌ها، شعب شهری، آموزش در صنایع و استاد شاگردی بوده که با هدف ایجاد ظرفیت و بسترسازی برای اشتغال طراحی شده است.

مدیرکل آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان دز زمینه بیشترین حوزه‌های آموزشی در این استان بیان کرد: بیشترین آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی با تعداد 8 هزار و 890 نفر با میزان یک میلیون و 635 هزار و 310 نفر ساعت و بعد از آن آموزش در مناطق روستایی و عشایری با حدود یک‌هزار و 507 نفر با میزان 294 هزار و 124 نفر ساعت آموزش بوده است.

جهانتیغی در زمینه اهمیت و ضرورت توجه به بخش روستایی و عشایری گفت: توسعه آموزش‌ها باید در روستاها شکل گرفته زیرا‌ در غیر اینصورت، نمی‌توان جلوی مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها را گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اولویت توسعه باید در بخش روستایی بوده و هدف از آن هم جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

عضو کارگروه‌ اشتغال استان در مورد چشم‌انداز سال‌جاری آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اضافه کرد: هدف کلی آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان در سال 91، آموزش مهارت به آحاد مردم با کمیت 65 هزار نفر در کل حوزه‌ها و بالا بردن کیفیت مهارت‌آموزی و توجه به افزایش سطح توانمندی‌ها و شایستگی‌ها است.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول