اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 10میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور، مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار برای گسترش فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌رضوی اختصاص یافته است.

اختصاص 10میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌رضوی

سید جلال خوابنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در ارتباط با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای فاقد مجوز اظهار کرد: بعضی از سیستم‌های آموزشی دارای مشکلاتی هستند و فردی که مجوز بین‌المللی آموزش زبان را دارد با تاسیس آموزشگاه، آموزش‌های مهارتی را نیز در کنار آموزش زبان قرار می‌دهد و مدرک فاقد ارزش مهارت را به کارآموزان می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای و تعزیرات حکومتی بازرسانی دارند و  اگر متوجه آموزشگاه فاقد مجوز شوند حتماً با آنها برخورد می‌کند و این مرکز توسط اماکن پلمب می‌شود.

خوابنما با اشاره به تعداد متخلفان سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود شش آموزشگاه رسمی فنی و حرفه‌ای و چهار آموزشگاه آزاد تخلف داشتند که مجوز آنها لغو شد.

وی در ارتباط با مصوبات سفرهای دولت برای سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور مصوبه داشتیم و دور دوم تاکید بر دور اول بود، که سال گذشته کار مصوبات دور اول به پایان رسید و دور سوم مصوبه‌ای برای سازمان فنی و حرفه‌ای نبود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی یادآور شد: در دور چهارم سفر رئیس‌جمهور چهار مصوبه برای سازمان فنی و حرفه‌ای است که قریب به 10میلیارد در سال 91 و 92 اختصاص پیدا می‌کند.

خوابنما متذکر شد: ایجاد مرکز آموزش هتلداری در شاندیز، مرکز آموزشی در تربت حیدریه، مرکز آموزش خواهران در قوچان و مرکز آموزش معلولان در مشهد که مشارکتی است، از دیگر مصوبه‌های دولت بود.

وی با اشاره به مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اظهار کرد: شش مرکز فنی و حرفه‌ای در مشهد و سه مرکز در نیشابور و در مابقی شهرستان‌ها دو مرکز یکی ویژه خواهران و دیگری برادران است؛ البته در برخی از شهرها مانند خواف و تایباد یک مرکز دو جانبه وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی تاکید کرد: اصل 44 در فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اجرا شده به‌طوری‌که بیش از 70درصد آموزش‌ها در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود و انتظار ما از دولت این است که به این بخش توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول