اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خبر داد

افزایش 26 درصدی مبتلایان به دیابت در روستاهای خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: کارشناس مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از افزایش 26 درصدی آمار شمار مبتلایان به عارضه دیابت در مناطق روستایی این استان خبر داد.

افزایش 26 درصدی  مبتلایان به دیابت در روستاهای خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، فرزانه اکبریانی در این باره اظهار کرد: طی سال جاری تاکنون 3 هزار و 400 بیمار مبتلا به دیابت در مناطق روستایی استان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که این تعداد در سال گذشته 2700 بیمار بوده است.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه که بیش از نیمی از بیماران دیابتی استان از بیماری خود اطلاع و آگاهی نداشتند، گفت: با توجه به آن که علایم بیماری دیابت زمانی بروز می‌کند که درمان قطعی برای آن وجود ندارد، لازم است تا همه افراد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این طرح غربالگری دیابت صرفاً در مناطق روستایی انجام می‌شد، افزود: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به دیابت در مناطق شهری، اجرای این طرح در سه شهرستان آغاز شده است.

اکبریانی شناسایی زود هنگام افراد در معرض خطر و ارایه آموزش‌ها و راهکارهای لازم برای پیشگیری از دیابت و عواقب جبران‌ناپذیر آن از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

به گفته کارشناس مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، تاکنون هزار نفر در شهرهای استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: دومین دلیل قطع عضو به ویژه قطع پا در استان، دیابت شناخته شده است که اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در این زمینه برای پیشگیری ضروری است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول