اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

کشف انبوه مشروبات الکلی در کردستان / انجام 1600 عملیات علیه قاچاق

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از کشف و ضبط سه تریلر مشروبات الکلی در مرز رسمی باشماق مریوان در دو طول ماه اخیر خبر داد.

کشف انبوه مشروبات الکلی در کردستان / انجام 1600 عملیات علیه قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در دومین نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: طی دو هفته گذشته نیز دو خودرو تویوتا حامل مشروبات الکلی بعد از شناسایی توسط مامورین در سطح استان متوقف شدند.

وی از انجام بیش از یک‌هزار و 669 عملیات در راستای شناسایی و دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در سطح استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: 9 باند اصلی توزیع مواد مخدر و یک کارگاه ساخت شیشه نیز در این مدت در سطح استان منهدم شده است.

وی با بیان اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های مهم دولت در سراسر کشور است، تصریح کرد: همسایگی ایران اسلامی با کشور افغانستان که بیش از 90 درصد مواد مخدر را تهیه و در بین کشورهای مختلف توزیع می‌کند یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ اعتیاد در ایران است.

به گفته وی وجود بیش از یک ‌میلیون و 200 هزار معتاد رسمی و 800 هزار معتاد غیررسمی در کشوری اسلامی که بر اساس موازین و دستورات دین اسلام اداره می‌شود زیبنده نبوده و برطرف کردن این مشکل نیاز به تلاش همه مسئولین دارد.

وی افزود: افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به مواد مخدر صنعتی از دیگر چالش‌هایی است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم و باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش نرخ معتادان و گسترش تبلیغات از سوی دشمنان، استان کردستان در این زمینه جزو استان‌های پاک و سفید کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امروز دشمنان با تمام توان به دنبال ترویج مفاسد اجتماعی و از بین بردن ارزش‌های ما هستند و در این مسیر بحث مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گفته حسن‌زاده امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با ارائه آموزش از طریق ماهواره و سایت‌های مختلف اینترنتی نحوه ساخت و استفاده از مواد صنعتی را آموزش داده و زمینه را برای استفاده جوانان از این مواد فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی در زمینه مبارزه با اعتیاد در سطح استان صورت گرفته است که با وجود مرزی بودن کردستان در زمینه مصرف مواد مخدر در شرایط مطلوبی هستیم.

وی ایمان و اعتقادات مردم کردستان را از دیگر عوامل سفید بودن استان در زمینه اعتیاد عنوان کرد و گفت: معرفی برخی از عوامل توزیع و پخش مواد مخدر از سوی خود مردم استان و دستگیری آنان در سایه تلاش نیروهای انتظامی و مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین عوامل در کاهش نرخ اعتیاد در این استان است.

وی در پایان افزود:‌ در شرایط کنونی و با توجه به تلاش‌های گسترده دشمنان و ورود انواع مواد مخدر حفظ شرایط کنونی برای ستاد هنر است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول