اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 15 ماه رخ داد

کشف یک جسد متلاشی‌شده از سد اکباتان همدان

خبرگزاری فارس: مسئول تیم غواصی و نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر استان همدان، پس از 15 ماه جسد مردی از سد اکباتان خارج شد.

کشف یک جسد متلاشی‌شده از سد اکباتان همدان

داود شهدوستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: عصر روز پنج‌شنبه 18 آبان ماه دو تن از اعضای گروه نجات در سیلاب و غواصی هلال احمر در حین تمرین و گشت‌زنی در منطقه آبی سد اکباتان، متوجه وجود شیء شناور در حاشیه آب در منطقه یلفان شده و با نزدیک شدن به جسم و بررسی بیشتر مشخص شد، جسم شناور جسد متلاشی شده انسانی است.

وی افزود: با اعلام گزارش به مسئول تیم و اعزام سه تن از اعضای گروه به منطقه، جسد با تلاش و سختی به حاشیه آب کشیده شد و سپس مراتب به اطلاع مسئولان جمعیت هلال احمر و پاسگاه انتظامی آبشینه گزارش شد.

مسئول تیم غواصی و نجات سیلاب جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت: با بررسی جسد مشخص شد بر اثر گذشت زمان دچار فساد شده و به همین دلیل نیمه سر جسد از بین رفته، استخوان‌های پا مشخص شده و هر دو دست از ناحیه آرنج قطع شده است به همین دلیل جسد متعفن و متورم شده و حمل آن بسیار مشکل شده بود.

وی گفت: با وجود آلودگی میکروبی زیاد، بوی تعفن و از هم‌گسیختگی اعضا و جوارح، با همت و از خودگذشتگی غواصان پس از دو ساعت تلاش مداوم، جسد از آب خارج و در کیسه جسد قرار گرفت و برای بررسی پزشکی قانونی و شناسایی، تحویل آمبولانس نیروی انتظامی شد.

شهدوستی یادآور شد: تمام مراحل عملیات توسط چهار نفر از نیروهای تیم غواصی هلال احمر صورت گرفت و عملیات در ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه پایان یافت.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی شواهد و قرائن توسط پزشکی قانونی استان همدان این گونه به نظر می‌رسید که جسد متعلق به فردی به نام «ف ـ ه» است که 15 ماه قبل در سد اکباتان غرق شد و با وجود تلاش گسترده غواصان جسد وی کشف نشد، اما با پیگیری‌های این سازمان و بررسی جسد توسط خانواده متوفی مشخص شد، این جسد مربوط به «ف ـ ه» نیست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول