اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

38 هزار مأموریت اورژانسی در شهرستان اصفهان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: این مرکز در شش ماه نخست امسال 37 هزار و 919 مأموریت را به انجام رسانید.

38 هزار مأموریت اورژانسی در شهرستان اصفهان انجام شد

حمید نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان در شش ماه ابتدای سال 90، 13 هزار و 201 مورد بود، اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه امسال با چهار درصد کاهش به 12 هزار و 677 مورد رسید.

وی به افزایش 28 درصدی حوادث ویژه‌ اورژانس در نیمه‌ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: حوادث وِیژه‌ اورژانسی شهرستان در شش ماه نخست امسال 81 مورد و در مدت مشابه سال قبل 63 مورد بوده است.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان یادآور شد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان در این مدت به 37هزار و 919 مأموریت اعزام شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال 90، 37هزار و 139 مورد بوده و این عدد بیانگر افزایش دو درصدی تعداد کل مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در شش ماهه‌ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی به نقش موثر امداد موتوری شهرستان در امدادرسانی سریع به مصدومان در سال جاری اشاره کرد و گفت: اورژانس موتوری اصفهان در شش ماه ابتدای سال جاری به 472 مأموریت اعزام شد که از این تعداد 114 مأموریت منجر به درخواست آمبولانس، 271 مورد درمان سرپایی و 77 مورد لغو مأموریت بوده است.

نیکنام با اشاره به افزایش 9 درصدی مکالمات صورت گرفته با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی اصفهان، تعداد کل این تماس‌ها را در شش ماه‌ نخست سال 90 و 91 به ترتیب  603 هزار و 829 و 660 هزار و 735 تماس عنوان کرد.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان با 27 پایگاه شهری، 9 پایگاه جاده‌ای، دو واحد امداد موتوری و یک پایگاه اورژانس هوایی در حال ارائه‌ خدمات به امدادخواهان است.

انتهایی پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول