اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش بردخون:

شایسته نیست بانوان ورزشکار بردخونی امکانات ورزشی نداشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور ورزش بردخون گفت: بانوان بردخونی دارای استعداد و توان بالایی در رشته‌های ورزشی هستند و شایسته نیست از امکانات اولیه ورزش در رشته‌های مختلف بی‌بهره باشند.

شایسته نیست بانوان ورزشکار بردخونی امکانات ورزشی نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون یوسف جعفری صبح امروز در نشست با بانوان ورزشکار بردخونی اظهار داشت: امروز زنان جامعه ما در سطوح و مشاغل گوناگون فعالیت می‎کنند و این مسئولیت را به عنوان یک وظیفه دینی، اجتماعی و انسانی خود به شمار می‎آورند و وظیفه تولید نسل سالم را دارند که این مسئولیت اجتماعی و انسانی آنها را حساس‎تر می‎کند بنابراین توجیهی وجود ندارد که به دلیل جنسیت، زنان از ورزش‎های مختلف منع شوند.

وی افزود: با توجه به برابری تقریبی تعداد زنان و مردان در جامعه کنونی مردان 6.8 برابر بیشتر از زنان ورزش می‎کنند و تنها 12/8 درصد زنان، قشر ورزشکاران جامعه را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که مردان 2/87 درصد مجموع کل ورزشکاران را به خود اختصاص داده‌اند البته این تفکر که دختران نباید ورزش کنند، هنوز در بسیاری از خانواده‎ها وجود دارد.

جعفری اضافه کرد: بانوان بردخونی دارای استعداد و توان بالایی در رشته‌های ورزشی هستند و اخیرا تیم طناب‌کشی بانوان بردخون توانست مقام قهرمانی مسابقات استان را کسب کند و به مرحله کشوری راه یابد و دانش‎آموزان دختر نیز در استان و کشور صاحب افتخارند پس شایسته نیست این گروه از امکانات لازم بی‎بهره باشند و نیاز به حداقل وسایل ورزشی دارند.

رئیس اداره امور ورزش بردخون یادآور شد: با توجه به علاقمندی زنان بردخون به انجام حرکات ورزشی از این پس نیمی از ایام هفته در روزهای زوج سالن ورزشی شهدای خلیج فارس بردخون با همه امکانات در اختیار خواهران گذاشته می‎شود تا به فعالیت‎های ورزشی و تربیت بدنی بپردازند.

این مسئول ادامه داد: بانوان برای استفاده از سالن ورزشی ملزم به بیمه ورزشی بر اساس قانون ورزش هستند و مقررات و اصول امنیتی را باید رعایت کنند و ضمن داشتن پوشش کامل اسلامی مجوز ورود وسایل عکس و فیلم و تلفن همراه را ندارند.

وی یادآور شد: هر یک از بانوان باید در ازای استفاده کامل از سالن در یک ماه مبلغی معادل 120 هزار ریال پرداخت کنند تا برای گسترش ورزش منطقه و پرداخت هزینه فضاهای ورزشی استفاده شود.

جعفری خاطر نشان کرد: همه اقدامات امنیتی در سالن پیش‌بینی شده و در ایامی که به بانوان اختصاص یافته، حضور آقایان در سالن ممنوع است.

در این نشست فاطمه کاظمی به عنوان مسئول کمیته ورزشی بانوان بردخون انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول