اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

خانواده‌ها تعلیم و تربیت را با جدیت رصد کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: خانواده‌ها باید مقوله تعلیم و تربیت فرزندانشان را با حساسیت خاص و جدیت بیشتر پیگیری و رصد کنند.

خانواده‌ها تعلیم و تربیت را با جدیت رصد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در همایش خانواده شهرستان آبیک در سالن سمائیان این شهرستان اظهار کرد: در شرایط  فعلی دشمنان با صرف هزینه‌های هنگفت برای به انحراف کشیدن نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند، بنابراین خانواده‌ها نیز نباید از توطئه‌های دشمنان غفلت بورزند و با هوشیاری کامل نسبت به تربیت فرزندانشان اقدام کنند.

وی افزود: با استمرار تعامل خانه و مدرسه می‌توان نسل خوبی را در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کرد و برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) شرایط مناسب را فراهم کرد.

وی با تقسیم خانوده‌ها به دو دسته غافل و هوشیار طبق نظریه نظریه‌پردازان تعلیم و تربیت، گفت: مشخص نبودن اهداف و انگیزه‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها را به گردن دیگران انداختن و دچار ضعف و فقر در تمام زمینه‌ها از ویژگی‌های خانواده‌های غافل است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: حاکمیت دین، رفع مشکلات، استفاده از تجارب دیگران و آینده‌نگری توفیق و شکست را به خود نسبت دادن، مثبت‌اندیشی، قانون‌مند بودن و معتقد بودن به تدبیر الهی از ویژگی‌های خانواده‌های هوشیار است.

نوروزی تصریح کرد: برخی از مشکلات، معضلات، کج رفتاری‌ها و گرفتاری‌های موجود در جامعه متأثر از ایده‌ها، افکار و باورهای اشتباه است و خانواده‌ها باید با پایبندی به اعتقادات دینی و معنویت در روش‌های تربیتی سنتی بازنگری داشته باشند و با دینداری به ارزش‌ها و باورهای زندگی قداست ببخشند.

وی ادامه داد: افکار، اهداف و اندیشه‌های خانواده‌ها باید با معنویت، معارف دینی و اسلامی عجین شود.

این مسئول یادآور شد: پدر، مادر و فرزندان سه ضلع خانواده هستند که باید بر اساس مودت، همدلی، هم‌فکری و هم‌سویی پایه‌ریزی شود.

در این همایش از اعضای انجمن‌های موفق شهرستان آبیک با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول