اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان:

فضای دانشگاهی نیازمند برنامه‌ریزی بنیادی است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: برنامه‌ریزی بنیادی در فضای دانشگاهی دارای اهمیت ویژه‌ای است و راه‌های کنترل اندیشه در محیط دانشگاه به مصلحت نیست.

فضای دانشگاهی نیازمند برنامه‌ریزی بنیادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن حبیبی در جلسه دیدار هم‌اندیشی شورای مرکزی بسیج اساتید گیلان با اشاره به اهمیت فضای دانشگاهی، یکی از مباحث مهم نزد رهبر کبیر انقلاب را بحث دانشگاه عنوان کرد.  

حبیبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بنیادی در فضای دانشگاهی دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: باید نکاتی مانند محیط نسل جوان، فضای باز فکری، آثار دراز مدت، اختلاط جنسیت و نوگرایی را سرلوحه این کار بنیادین دانست.

این استاد دانشگاه، راه‌های کنترل و سانسور فکر و اندیشه در محیط دانشگاه را به مصلحت ندانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزان باید این موقعیت را در نظر گیرند و اهداف تربیتی خود را با توجه به این شرایط و بررسی و اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه محیط دانشگاه تحول‌طلب است، ابراز داشت: محیط دانشگاه حرکت در کلیشه‌ها را پذیرا نیست و استانداردهای ثابت را بر نمی‌تابد.

حبیبی درباره نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها عنوان کرد: بسیج اساتید یک حزب سیاسی نیست بلکه در تهاجمات سیاسی به انقلاب عمل می‌کند و حرکتش اثر سیاسی دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه چنین جلساتی به لحاظ علمی دارای ارزش بسیار بالایی است، گفت: چنین نشست‌هایی می‌تواند برای استان راهگشا باشد.

هامون محمدی استفاده از ظرفیت‌ها و توان‌های علمی اساتید بسیجی برای برطرف کردن مشکلات استان را مهم خواند و با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، آینده را از آن ملت ایران دانست و اضافه کرد: اعتبار انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت خون شهیدان است.

وی با تصریح بر اینکه باید در یک سطح علمی قرار بگیریم تا بتوانیم مقابل دشمنان بایستیم و نتوانند به ما زور بگویند، خاطرنشان کرد: باید با دفاع غیر محافظه کارانه از انقلاب تفکر بسیجی را به بحث‌های مدیریت کلان ورود دهیم.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور بسیج را یکی از معجزه‌های امام راحل (ره) دانست و عنوان کرد: استاد بسیجی با ظرفیت‌های خود باید مشکل را شناسایی کند و درباره آن مطالعه و راهکار ارائه دهد.

کیهان هاشم‌نیا با بیان اینکه بسیج اساتید مرکز مطالعات راهبردی است، اذعان داشت: بسیج اساتید باید تولید علم کند.

وی وجود اساتید بسیجی را حکم معقول از طرف امام راحل دانست و متذکر شد: بقای بسیج نیز بر همین اساس است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول