اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار قم:

طرح‌های موقت فاضلاب تبعات زیست محیطی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار قم با اشاره به طرح‌های موقت فاضلاب گفت: اجرای این طرح‌ها عواقب زیست محیطی به دنبال دارد.

طرح‌های موقت فاضلاب تبعات زیست محیطی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ سعید صفایی امروز در جلسه شورای مسکن ویژه ‌شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت که در فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط با سایت فاضلاب مسکن مهر پیشنهاداتی برای اجرای دائم آن عنوان شد‌ که در حال بررسی است.

وی ادامه داد: این پیشنهاد در راستای استفاده از سپتیک‌های فاضلابی بود که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ بهداشتی مناسب استفاده در مناطق مسکن مهر نیست.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار قم ادامه داد: با توجه به این موضوع،‌ طرح خود را بر راه‌اندازی فاضلاب با استفاده از یک شبکه جمع‌آوری متعارف به همراه یک تصفیه‌خانه تکنولوژیک برای جلوگیری از انتشار بوی بد و بیماری پیش‌بینی کرد.

صفایی اضافه کرد: ما این طرح را به صورت کامل طراحی و آماده کرده و در قالب یک دفترچه تدوین کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در صورتی که این طرح با تأمین اعتبار مواجه شود ما آماده اجرای آن در مدت زمان مشخص خواهیم بود.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار قم هزینه این کار را در حدود یک میلیارد تومان دانست و گفت: اگر این کار را بخواهیم مختص پروژه‌های مسکن مهر راه‌اندازی کنیم‌ در مدت زمان چهار تا شش ماه می‌توان از آن استفاده کرد.

صفایی با انتقاد از برخی طرح‌های کوتاه مدتی که در زمینه فاضلاب انجام می‌شود‌ گفت: فاضلاب بحثی است که باید تمام موارد از جمله مسائل بهداشتی،‌ تخلیه و سایر موارد در آن مدنظر قرار گرفته شود تا در آینده به مشکل برنخوریم.

وی ادامه داد: با توجه به بستر سنگی که در برخی مناطق وجود دارد، امکان استفاده از چاه جذبی به عنوان راهکار موقت برای فاضلاب ساختمان‌ها وجود ندارد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار قم ادامه داد: تنها راهی که برای کوتاه مدت در زمینه فاضلاب وجود دارد استفاده از سپتیک با متریال ارزان‌تر است،‌ البته این راه تبعات خاص خود را در زمینه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول