اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشت و گذاری در محدوده میدان امام حسین بعد از افتتاح پل کابلی

ترافیک در میدان امام حسین مشهد روان شد

خبرگزاری فارس: یک هفته از افتتاح و بهره‌برداری از پل کابلی امام حسین (ع) که عنوان یکی از منحصر به‌فردترین پل کابلی در جهان را به خود گرفته است، می‌گذرد.

ترافیک در میدان امام حسین مشهد روان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این پل که آخرین مرحله از پروژه بزرگ امام‌ حسین (ع) محسوب می‌شد با هدف کاهش ترافیک در این محدوده شهری که در گذشته ترافیک آن وقت زیادی از شهروندان می‌گرفت اجرایی شد تا با اتصال مستقیم و بدون چراغ راهنمایی و رانندگی دو طرف میدان به یکدیگر سبب تسهیل رفت و آمدها شود.

حال که هفت روز از بهره‌برداری پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) توسط خود مردم که حضور بیش از 10 هزار نفری را برای یک افتتاح به ثبت رسانده‌اند، می‌گذرد به میان آنها رفته‌ایم تا از نزدیک شاهد کاربری پل روگذر امام حسین (ع) و دیگر بخش‌های آن باشیم.

یکی از شهروندان مشهدی که در حاشیه میدان امام‌ حسین (ع) مغازه دارد با ابراز خوشحالی از افتتاح تقاطع غیرهمسطح این میدان می‌گوید: قبل از اجرای این پروژه در برخی از اوقات همچون اول صبح، حوالی ظهر و اول شب ترافیک در این محل بی‌داد می‌کرد و علاوه بر اتلاف وقت مردم برخی از اوقات این مشکل سبب مشاجره‌هایی بین مردم نیز می‌شد.

اکبری اضافه می‌کند: با بهره‌برداری کامل از تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) ترافیک تا حدود زیادی نسبت به گذشته حل شده است، اما هنوز به دلیل نقص‌هایی همچون وجود چهارراه گاز و برخی از معابر تنگ بعد از میدان در برخی از ساعات، ترافیک اندکی از خودروها به وجود می‌آید.

وی عنوان می‌کند: باید شهرداری با انجام چنین پروژه‌های که شیرینی خاصی نسبت به سایر پروژه‌ها برای مردم این شهر داشت، به اصلاح‌ هندسی در خیابان خواجه‌ربیع و چهارراه گاز نیز انجام می‌داد تا به کلی معضل ترافیک در این محدوده حل می‌شد.

یکی دیگر از شهروندان مشهدی می‌گوید: اجرای تقاطع غیرهمسطح  امام حسین (ع) علاوه بر تسهیل ترافیک در این محدوده، در بهبود فضای این محدوده از شهر نیز نقش زیادی داشته است.

محمدی برخلاف سایر کسبه محدوده پل امام حسین (ع) که از کساد شدن کسب و کارشان با احداث پل کابلی گلایه‌مند بودند، خاطرنشان می‌کند: بعد از اجرای تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) وضعیت کسب و کارم نسبت به گذشته  بهتر شده است.

وی با تشکر از شهرداری برای اقدامات صورت گرفته در بحث حمل و نقل اظهار می‌کند: با گذشت یک هفته از بهره‌برداری پل کابلی امام حسین (ع) همچنان ترافیک در این محل وجود دارد که این به دلیل عدم اطلاع دقیق مردم از وضعیت پل است که باید شهرداری اطلاع‌رسانی بیشتری در این خصوص داشته باشد.

به گفته وی با وجود راه‌اندازی پل روگذر امام حسین (ع) همچنان برخی از رانندگان برای رفتن به سمت جاده کلات و خواجه‌ربیع از سطح میدان امام حسین (ع) تردد می‌کنند که سبب ایجاد ترافیک می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان مشهدی که در حال سوار کردن مسافر در مسیر میدان امام حسین (ع) است، عنوان می‌کند: حدود سه سال است که در این مسیر مسافر جابه‌جا می‌کنم، احداث این تقاطع غیرهمسطح علاوه بر کاهش بار ترافیکی سبب کاهش تعداد تصادفات نیز شده است.

رضا کریمی ادامه می‌دهد: تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به ویژه زیرگذر آن برای مردم این شهر بسیار مفید است اما برخی مشکلات با بهره‌برداری این پروژه همچون انتقال بار ترافیکی گذشته میدان امام حسین (ع) به چهارراه گاز به وجود آمده است که باید هرچه زودتر قبل از تبدیل شدن این وضعیت به یک معضل راه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

به گفته وی باید در دو طرف پل کابلی امام حسین (ع) همچون تقاطع‌های موجود در بولوار وکیل‌آباد میدان احداث شود تا بار ترافیکی جدیدی در اطراف میدان امام حسین (ع) به وجود نیاید.

خلیلی از دیگر رانندگان تاکسی است که از کم عرض بودن خیابان ورودی به سمت خواجه‌ربیع در حاشیه و بعد از پل کابلی امام حسین (ع) انتقاد می‌کند و می‌گوید: احداث تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) سبب کاهش ترافیک چشمگیری در این محدوده شده است، اما باید در کنار این امر عرض برخی از خیابان‌ها نیز  افزایش یابد چراکه خودروهایی که از روی پل با سرعت عبور می‌کنند و همچنین خودروهایی که از سطح بدون هیچگونه بار ترافیکی به سمت خواجه‌ربیع می‌آیند در محل تلاقی پل و خیابان خواجه‌ربیع به دلیل کم‌عرض بودن خیابان با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

فاطمه جعفرزاده از اهالی قدیمی ساکن در حاشیه میدان امام حسین (ع) نیز ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در این میدان بیان می‌کند: قبل از اینکه پروژه تقاطع در این محدوده اجرا شود ما همسایگان این میدان از صدای بوق و داد و فریادهای مردمی که در ترافیک ساعت‌ها می‌ماندند به ستوه آمده بودیم که این مشکل در حال حاضر حل شده و این محل ترافیک روانی دارد.

درخواست‌های مردمی در محدوده میدان امام حسین(ع) بررسی می‌شود بعد از شنیدن سخنان شهروندان مشهدی برای پاسخگویی به برخی از مسائل همچون اصلاح هندسی چهارراه گاز، احداث پل‌هوایی و عریض ‌شدن برخی از معابر در محدوده تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) به سراغ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد رفته‌ایم که وی بر بررسی و در دستور کار قرار گرفتن مسائل، درخواست‌ها و مشکلات مردمی تاکید می‌کند.

مهدی امامی میبدی ادامه می‌دهد: اگر طرح و پروژه‌ای در حوزه حمل و نقل در مشهد اجرایی می‌شود بر اساس نظرات مردمی و کارشناسان رسمی است.

وی به کاهش تعداد تصادفات و بار ترافیکی در محدوده میدان امام‌ حسین (ع) پس از بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح اشاره می‌کند و می‌افزاید: درخواست‌های مردمی مبنی بر تبدیل چهارراه گاز به میدان یا احداث پل هوایی در محدوده میدان امام حسین (ع) باید توسط کارشناسان بررسی شود و در صورتی که چنین امری به تایید برسد طرح آن تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر در مشهد در حال بررسی و اجرایی شدن است، می‌افزاید: برای بهبود وضعیت ترددی در مشهد قرار است تعداد زیادی تقاطع غیرهمسطح مانند سه‌راه خیام، جانباز- آزادی و شهید گمنام اجرایی شود که در حال حاضر این موارد در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول