اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

طولانی‌‏ترین تونل جاده‏ای کشور زیر بار ترافیک می‏رود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری بومهن‏ ـ رودهن از زیر بار ترافیک رفتن تونل امام‏زاده هاشم(ع) به عنوان طولانی‌‏ترین تونل جاده‏ای کشور در سال آینده خبر داد.

طولانی‌‏ترین تونل جاده‏ای کشور زیر بار ترافیک می‏رود

داریوش حسینی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه‏ تونل امام‏زاده هاشم(ع) با اجرای مؤسسه «حرا» از گروه سازندگی «خاتم‌‏الانبیا(ص)» در حال احداث است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش و ممارست این مجموعه سازندگی، طرح را با پیشرفتی 60 درصدی همراه ساخته است.

حسینی اضافه کرد: امسال پروژه طولانی‌‏ترین تونل جاده‏ای کشور به پایان نمی‏رسد و جریان ترافیک در آن به سال آینده موکول می‏شود.

رئیس اداره راه و ترابری بومهن‏ ـ رودهن افزود: این طرح در سایه توان و دانش بومی و بدون کمک از مؤسسات خارجی مراحل اجرایی خود را می‏گذراند.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه، بخش عمده‌‏ای از مشکلات کنونی مردم برای استفاده از محور هراز در گردنه امام‏زاده هاشم(ع) رفع می‏شود.

حسینی اضافه کرد: پروژه طولانی‏‌ترین تونل جاده‏ای کشور در مرحله نخست در حد فاصل منطقه «پلور» تا دامنه‌‏های «دشت مشاء» و در مرحله دوم در حد فاصل دشت مشاء تا منطقه «سادات‌‏محله» عملیاتی می‏شود.

رئیس اداره راه و ترابری بومهن‏ ـ رودهن افزود: از بزرگ‏ترین مزایای اجرای تونل امام‏زاده هاشم(ع) کاهش مسیر محور هراز و به تبع آن مصرف کمتر سوخت و صرفه‌‏جویی در زمان است.

وی ادامه داد: مزیت دیگری همچون حذف گردنه مخاطره‏‌آمیز، برف‏‌گیر و کولاک‌‏خیز امام‏زاده هاشم(ع) نیز در ردیف دیگر مزایای طرح قرار می‏گیرد.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول