اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد فردیس کرج تأکید کرد

ارائه الگوهای دینی در ایام محرم به جوانان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس کرج بر ضرورت ارائه الگوهای دینی در ایام محرم تأکید کرد.

ارائه الگوهای دینی در ایام محرم به جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام شمس‌الله فلاح ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی فردیس کرج گفت: ایام محرم فرصت بسیار مناسبی است تا اهداف قیام امام حسین (ع) به نسل امروز انتقال داده شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ عاشورایی به نسل امروز یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون بوده که باید در این ایام این فرهنگ را به بهترین شکل انتقال دهند.

این مسئول با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) بیعت دوباره با آرمان‌های ایشان است، افزود: اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی به منظور جذب بیشتر نوجوانان و جوانان در این مراسم‌ها ضروری محسوب می‌شود.

فلاح تأکید کرد: مدیران هیئت‌های مذهبی باید در اجرای برنامه‌های این ماه دقت کافی را داشته باشند و برای ترویج فرهنگ معنویت جامعه گام بردارند.

وی گفت: حضور روحانیون و پاسخ به شبهات دینی و مذهبی نوجوانان و جوانان یکی دیگر از برنامه‌های این ماه به شمار می‌رود و می‌تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی داشته باشد.

رئیس اداره ارشاد فردیس گفت: برای اینکه بتوانیم در جذب بیشتر نسل امروز در برنامه‌های ایام محرم گام برداریم باید نشست‌های تخصصی را با حضور روحانیون برگزار کرده و به تمامی سؤالات نوجوانان و جوانان پاسخ شفاف بدهیم.  

فلاح با اشاره به اهمیت ماه محرم و حضور نسل جوان در حسینیه‌ها و مساجد افزود: این حضور فرصت بسیار مناسبی برای پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه فردیس نیز طی سخنانی از روحانیون خواست تا به بیان واقعیات عاشورا و قیام امام حسین (ع) بپردازند و از بیان خرافات بپرهیزند.

حجت‌الاسلام علی اکبر ایمانی ادامه داد: روحانیون باید فلسفه عاشورا را به بهترین نحو ممکن به نسل امروز انتقال دهند و برای احیای دین و ارزش‌های دینی گام بردارند.

وی افزود: امام حسین (ع) با قیام خود ندای امر به معروف و نهی از منکر را جهانی کرد لذا این مهم باید حفظ شود و ارزش‌های آن به نسل امروز انتقال داده شود.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول