اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

واحدهای شن و ماسه به جان رود بشار افتاده‌اند/ مسئولان تنها نظاره‌گرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای شن و ماسه مثل زالو به جان رود بشار افتاده‌اند که در این بین برخی مسئولان به جای اعمال قانون تنها نظاره‌گرند.

واحدهای شن و ماسه به جان رود بشار افتاده‌اند/ مسئولان تنها نظاره‌گرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین کاظمی ظهر امروز در ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که با موضوع ضرب‌الاجل جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار و همراه با بحث و جدل اعضای ستاد برگزار شد با انتقاد شدید از مسئولان مرتبط با این موضوع اظهار کرد: تاکنون چندین نشست با این موضوع برگزار شد ولی باید اذعان کرد: برخی مدیران در راه جابه‌جایی این واحدهای شن و ماسه از بستر رودخانه بشار کوتاهی و ملاحظه‌کاری کردند تا این مهم به نتیجه نرسد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما مدیران نباید کار خود را به امروز و فردا موکول کنیم و آن را به گردن این و آن بیندازیم بلکه باید برای رضای خدا و بدون سهل‌انگاری و اهمال جلوی تخریب منابع ملی را بگیریم.

وی گفت: رودخانه بشار سرمایه ارزشمندی برای این استان است که واحدهای شن و ماسه در حاشیه آن حکم زالو را برای آن دارند.

کاظمی به دستور استاندار این استان برای ممانعت از فعالیت این کارخانه‌ها و برداشت از سطح رودخانه اشاره کرد و افزود: با ملاحظه‌کاری و کوتاهی برخی دستگاه‌ها در یک وقفه یک هفته‌ای، دوباره برق چند مورد از این واحدها وصل شد که این موضوع بسیار نگران‌کننده بوده و استاندار از این اقدام بسیار ناراحت است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست از سوی استاندار اختیار تام داشت، ادامه داد: در شهرستان بویراحمد و دنا که با ساحل رودخانه بشار مرتبط است، حدود 18 کارخانه شن و ماسه رودخانه‌ای در حال فعالیت هستند که اگر اشتباه نکنم تنها یک کارخانه مجوز دارد.

کاظمی در حالی که برخی اعضای ستاد از جمله مدیرکل محیط زیست تلاش داشتند تا موضوع جابه‌جایی این کارخانه‌ها و مشکلات زیست محیطی آنان را به صورت تخصصی و علمی توضیح دهند، تاکید کرد: این موضوع نیاز به توضیح و تفسیر ندارد و این کارخانه‌ها باید جمع شوند و به مراجع قضایی معرفی شوند.

ادامه این بحث و جدل‌ها با اظهار نظر مدیرکل تعزیرات این استان پی گرفته شد.

ولی دهبان‌نژادیان گفت: اینکه یک‌باره بخواهیم این کارخانه‌ها را تعطیل کنیم بنا به مسائلی چون نزدیک بودن انتخابات به مصلحت نیست و این کار باید به تدریج و با ظرافت انجام شود.

داریوش دیودیده، سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تأکید کرد: رسالت این سازمان حمایت از صنعتگران است و در موضوع جابه‌جایی این واحدهای تولیدی باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه منافع عمومی ضربه بخورد و نه کارخانه‌ها تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: باید تصمیمی اتخاذ شود که نه اشتغال‌زایی و تامین مصالح مردم با مشکلاتی مواجه شود و نه هم اینکه برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها موجب خطرات زیست محیطی و حوادثی مانند سیل و سیلاب شود.

دیودیده تاکید کرد: باید با این کارخانه‌داران اتمام حجت کنیم که برداشت آن‌ها از بستر رودخانه غیرمجاز است و اگر همکاری نکردند آن‌ها را به محاکم قضایی معرفی کنیم.

به گزارش فارس، علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از سوی اعضای ستاد بحران این استان ولی در پایان این نشست مصوب شد که ادارات صنعت و معدن، محیط زیست و امور آب ظرف مدت دو روز این کارخانه‌ها را که بدون مجوز در حال برداشت از بستر رودخانه بشار برای خوراک کارخانه خود هستند به مراجع قضایی معرفی کنند.

این نشست که سومین نشست ساماندهی کارخانجات شن و ماسه این استان است، با بحث و جدل‌های اعضای ستاد بحران، مدیر امور اراضی، فرماندار بویراحمد، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیرکل محیط زیست، آب منطقه‌ای و تعزیرات حکومتی ادامه پیدا کرد.

 انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول