اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم اختتامیه صورت گرفت

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره موسیقی حماسه مرزداران غیور

خبرگزاری فارس: در مراسم اختتامیه نتایج نخستین جشنواره موسیقی بومی، سنتی حماسه مرزداران غیور اعلام شد.

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره موسیقی حماسه مرزداران غیور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان قلخانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی بومی، سنتی حماسه مرزداران غیور که در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی بومی، سنتی حماسه مرزداران غیور سرپل‌ذهاب روز پنجشنبه با حضور استاد محمدجلیل عندلیبی و جمعی از هنرمندان و مسئولان در روزهای 20 و 21 مهر ماه آغاز به کار کرد.

قلخانی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ ارزش‌های فرهنگی و هنری‌، ایجاد انگیزه هنری‌، کشف استعدادهای جوان، ارائه هنر موسیقی در شکل جدی و با کیفیت مطلوب، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، ترغیب میل عمومی جامعه به هنر‌، ارج نهادن به پیشکسوتان و معرفی چهره‌های گمنام هنری و … عنوان کرد.

وی افزود: در این جشنواره  33 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین آنها 11 اثر منتخب طی دو روز با اجرای آثار خود به رقابت پرداختند که در پایان گروه‌های آوا، سپندار و آراد توانستند بیشترین امتیاز را کسب کنند.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی بومی، سنتی حماسه مرزداران غیور با بیان اینکه آثار موسیقی ارسالی به این جشنواره برگرفته از موسیقی کردی حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و حاوی ادبیات مقاومت و ایثار بودن تصریح کرد: داوری این جشنواره را سه تن از اساتید هنر موسیقی کشور به نام‌های استاد محمد‌جلیل عندلیبی‌، سید‌جواد حسینی و فرشاد رستمی بر‌عهده داشتند.

وی با اشاره ظرفیت‌های هنری شهرستان سرپل‌ذهاب بویژه در بخش موسیقی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که با گنجاندن این جشنواره در تقویم سالانه اداره‌کل ارشاد اسلامی، استمرار یافته و هرچه بیشتر شاهد توسعه کمی و کیفی آن باشیم.

قلخانی گفت: با اشاره به تذکر هیئت داوران راجع به حساسیت و همچنین توجه خاص به موسیقی محلی مقامی که خاص این منطقه بود و توصیه‌های لازم به شرکت‌کنندگان، پس از بررسی و در نظرگرفتن تمام معیارهای داوری اعم از نوآوری و خلاقیت، تلفیق شعر و موسیقی‌، نوازندگی هیچ گروهی را حائز دریافت مقام اول و سوم ندانستند و تنها گروه موسیقی محلی مقامی سپندار را برگزیده دوم با اعطای لوح تقدیر و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار دادند.

 وی تصریح کرد: در بخش موسیقی سنتی محلی هیئت داوران ضمن ارج نهادن به تلاش همه گرو‌های شرکت‌کننده به اتفاق آرا به دلیل بکارگیری تکنیک‌های ویژه در بخش آهنگ‌سازی‌، تنظیم و همنوازی و تلفیق شعر و موسیقی و توجه خاص به ملودی‌های محلی گروه موسیقی آوا به سرپرستی علی احمدی را به عنوان برگزیده اول با اعطا لوح تقدیر و جایزه نقدی اعلام داشت و هیچ گروهی را حائز دریافت رتبه دوم تشخیص نداد و گروه آراد به سرپرستی ارسلان پورشکری را به عنوان رتبه سوم معرفی کرد.

 قلخانی افزود: در بخش نوازندگی نیز محسن نهانی «نوازنده نی»، سیده دنیا تهمیدی «دفع و کوزه»، محمدعلی باقری «تنبور» و شاهین خلیلی «دوزله» به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره موسیقی بومی، سنتی حماسه مرزداران غیور در پایان از تمامی گروه‌هایی که به جشنواره آثار ارسال کرده و گروه‌هایی که اجرا داشته‌اند و نیز مسئولان شهرستان سرپل‌ذهاب به‌ویژه از مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، همچنین از دانشگاه صنعتی کرمانشاه و هنر دوستان و پیشکسوتان عرصه هنر و موسیقی در برگزاری این جشنواره بزرگ و موفق تشکر کرد و گفت: امیدواریم  این حرکت زیبا در سنوات آتی نیز استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول