اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

نظارت بر 10 هزار تن نهاده خوراک دامی وارداتی از روسیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واردات 10 هزار تن نهاده‌های خوراک دام و طیور از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

نظارت بر 10 هزار تن نهاده خوراک دامی وارداتی از روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، صادق صالحی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 10 هزار تن  نهاده‌های خوراک دام و طیور از کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه با مجوز بهداشتی واردات و از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور، صدور مجوز ترخیص کالا بر واردات نهاده های دامی برای مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز بر ترانزیت فرآورده‌های خام دامی از وظایف مهم دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی در  راستای رسیدن به امنیت غذایی تلاش می‌کند.

صالحی افزود: خوراک دام به طور غیر مستقیم بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به این دلیل خوراک سالم دام، تأمین کننده بهداشت دام، فرآورده‌های دامی و غذای سالم و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ابراز داشت: این محموله‌ها شامل کنجاله، تخم پنبه، کلزا، سبوس گندم و تفاله چغندر قند بوده و تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی در سیستم زنجیره مصرف نهاده های خوراک دام و طیور کشور قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در محل گمرک بیله‌سوار مستقر بوده و به طور مستمر بر امر صادرات و واردات محموله‌‌های حوزه دام و طیور نظارت بهداشتی و فنی دارند، اضافه کرد: در امر صادرات در همین مدت بیش از 100 تن عسل، نزدیک به 185 تن آلایش غیر خوراکی دامی، 22 تن دنبه گوسفندی، بیش از هشت تن پشم شسته و 504 تن پای مرغ با نظارت کارشناسان و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی از این استان به مقصد کشورهای مالزی، عربستان، یمن، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ویتنام صادر شده است.

وی استان اردبیل را قطب مهم تولید جوجه یک روزه کشور دانست و از صادرات بیش از 400 هزار قطعه جوجه یک روزه از این استان به مقصد کشور جمهوری آذربایجان و عراق خبر داد.

صالحی در پایان سخنان خود بر اهتمام ویژه دامپزشکی استان در حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه دام و طیور تاکید کرد و اذعان داشت: در این راستا این اداره کل بر اساس قوانین و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تمهیدات ویژه‌ای برای تسهیل صادرات فرآورده‌های خام دامی با نظارت ویژه بر کیفیت بهداشتی محموله‌های تولید حوزه دام و طیور و صنایع مرتبط از استان اندیشیده است.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول