اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست همدان:

تمام مناطق برای شکارچیان غیر مجاز ناامن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست همدان گفت: تمام مناطق استان همدان برای شکارچیان غیر مجاز ناامن بوده و با متخلفان شکار و صید طبق مقررات برخورد جدی می‌شود.

تمام مناطق برای شکارچیان غیر مجاز ناامن است

قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای قوانین زیست‌محیطی و مقررات شکار و صید اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته ضمن گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست استان در مناطق و حوزه‌های استحفاظی استان چهار نفر متخلف از قانون شکار و صید در منطقه حفاظت شده گلپرآباد ملایر مشاهده شدند که از این تعداد دو نفر دستگیر و دو نفر دیگر با نشانه‌روی اسلحه شکاری به سمت مأموران از منطقه متواری شدند.

وی افزود: از افراد دستگیر شده دو قبضه سلاح گلوله‌زنی، 10 عدد فشنگ و دو عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان داشت: در این راستا با گشت و کنترل مأموران در شهرستان اسدآباد، مأموران یگان حفاظت محیط زیست به یک نفر شکارچی برخورد و ضمن بررسی خودرو یک قبضه اسلحه کالیبر 12، دو عدد فشنگ چهار پاره، 14 عدد فشنگ پر و چهار قطعه کبک کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در منطقه شهرستان همدان نیز با بررسی چهار نفر متخلف چهار پرنده از گونه سهره طلایی، دو دستگاه قفس، یک دستگاه قفس تله‌ای، دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی دولول و تک‌لول، یک قطعه ماهی، یک قطعه خوتکا و یک رشته تور موشکی کشف و ضبط شد.

محمدپور تصریح کرد: در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ نیز مأموران یگان حفاظت محیط زیست در حال گشت و کنترل با بررسی خودروی سه نفر متخلف مشکوک موفق به کشف دو قبضه سلاح، دو قبضه سلاح ساچمه‌زنی به همراه 40 تیر فشنگ ساچمه‌زنی و 16 پوکه فشنگ خالی، یک دوربین چشمی، یک عدد چاقو جیبی، یک کوله‌پشتی و دو عدد قطار شدند.

وی با بیان اینکه متخلفان افرادی از استان‌های مجاور بوده‌اند، یادآور شد: تمام شکارچیان قوانین و مقررات شکار را رعایت کنند چراکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام مناطق استان برای شکارچیان غیر مجاز ناامن بوده و با متخلفان شکار و صید طبق مقررات برخورد جدی به عمل می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سامانه پیام محیط زیست به شماره 1540 راه‌اندازی شد و هم‌استانی‌ها می‌توانند بدون گرفتن پیش‌شماره با این سامانه تماس گرفته و نظرات، پیشنهادات، انتقادات و هرگونه موارد دیگر را با اداره کل حفاظت محیط زیست مطرح کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول