اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

ناب‌ترین سفارش‌های اسلام برای تعالی خانواده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: ناب‌ترین سفارش‌های اسلام برای تعالی نهاد خانواده عنوان شده است که این مطلب اهمیت موضوع خانواده را در اسلام می‌رساند.

ناب‌ترین سفارش‌های اسلام برای تعالی خانواده است

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار کرد: نزول سوره انسان هدیه آسمانی خداوند متعال به یک خانواده نمونه‌ است که مظهر ایثار، کرامت و از خود گذشتگی هستند.

امام جمعه بویین زهرا افزود: زندگانی سراسر نور و افتخار حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که در پناه تعالیم ارزشمند اسلام اتفاق افتاد درس‌ها و پند‌های فراوانی را برای تمام مسلمانان و به ویژه شیعیان دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و امام حسن (ع) از دامان خاندان بابرکت پیامبر اسلام و امیر‌المؤمنین رشد یافته و بزرگ شدند، تصریح کرد: این خانواده و فرزندان آنها برای تمام محبان و عاشقانشان مظهر درس‌ها و کمالات هستند و هر کس که مشتاق فراگیری سیره دینی است باید به این خاندان پناه ببرد.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه سلامت و رشد محیط خانواده در گرو سلامت والدین و به ویژه مادران است، تصریح کرد: اگر پدر و مادر خود پاک بوده و تربیت شده مکتب اهل بیت باشند، قطع و یقین به خوبی می‌توانند فرزندان خود را حسینی‌وار تربیت کرده و آنان را با آموزه‌های اسلامی پیوند دهند.

زرینه ادامه داد: تخریب باور‌ها و عقاید شیعه که امروز شکل گسترده‌ای به خود گرفته نیز به این دلیل است که تمام دشمنان به خوبی به این باور یقین دارند که تفکر شیعه در هر زمان ریشه کفر و استبداد را از زمین برکنده و موج ‌اسلام‌دوستی و عدالت‌محوری را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به نفوذ برخی ناهنجاری‌‌های اجتماعی، دینی و اخلاقی عنوان کرد: گسترش اعتیاد و جرایم مختلف به عنوان آفت‌های بزرگ بر سر راه جوانان و نوجوانان قرار داشته که هر از گاهی یکی از آنان را دام انحراف گرفتار می‌کند.

امام جمعه بویین زهرا ابراز کرد: ضروری است که امروز والدین نهاد خانواده را که به عنوان پاک‌ترین و مقدس‌ترین نهاد لقب گرفته است حفظ کرده و در مسیر تربیت و پیشرفت فرزندان خویش کوشا‌تر باشند.

زرینه با اشاره به دستورات و سفارش‌های دین مبین اسلام برای پیشرفت و تعالی خانواده‌ بیان کرد: پایبند بودن به معیارهای دینی همواره سبب تحکیم اراده برابر آفات و آسیب‌ها می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول