اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظار زارعان اردبیلی به سر رسید

کاهش 18 درجه‌ای دما در اردبیل و بارش برف پاییزی

خبرگزاری فارس: اداره کل هواشناسی استان اردبیل از کاهش 18 درجه‌ای هوا در روزهای آینده و بارش برف در ارتفاعات این استان خبر داد.

کاهش 18 درجه‌ای دما در اردبیل و بارش برف پاییزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز در اظهار نظر خود و در هشداری جدی به زارعان و باغداران اعلام کرد:‌ بارش‌های پاییزی در راه است و از فردا با ورود یک سامانه بارشی با کاهش دمای هوا به صورت محسوس، بارندگی و حتی بارش برف در مناطق سردسیر اتفاق می‌افتد.

علی دولتی‌مهر افزود: با ورود یک سامانه بارشی با توسعه زبانه کم فشار دما به تدریج بر میزان ناپایداری‌ها افزوده شده و از فردا بارش‌های مستمری را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

وی به وزش باد اشاره کرد و گفت: از صبح امروز نیز شاهد وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان هستیم که به تدریج بر شدت این وزش و بارش باران افزوده شده و مردم اردبیل بعد از روزها انتظار، هوای بارانی را در اواسط پاییز تجربه می‌کنند.

این کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با گذشت 50 روز از فصل پاییز کمترین بارش در استان اردبیل به ثبت رسیده است به طوری که براساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این 50 روز کمتر از پنج میلی‌متر بارندگی در سطح استان اردبیل اتفاق افتاده است.

دولتی‌مهر با توجه به احتمال خشکسالی بر اثر بارش های اندک گفت: همه باید مراقب باشیم و در صورت تداوم این وضعیت ستاد بحرانی در این زمینه تشکیل شود.

مردم اردبیل روزهای مدیدی است که منتظر بارش رحمت الهی هستند تا زارعان و کشاورزان کشت پاییزی خود را شروع کنند و بخشی از منابع زیرزمینی نیز غنی شود.

انتهای پیام/‌ق/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول