اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار:

70 درصد سهم تولید سویا متعلق به بیله‌سوار است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار گفت: حدود 70 درصد سهم تولید سویا در استان اردبیل متعلق به شهرستان مرزی بیله‌سوار است.

70 درصد سهم تولید سویا متعلق به بیله‌سوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر حسینیان عصر امروز در جریان بررسی مشکلات سویاکاران در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: برداشت سویا در شهرستان بیله‌سوار از روزهای گذشته شروع شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال با 20 درصد افزایش میزان تولید به رقم 16 هزار و 500 تن برسد.

وی تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار در تولید سویا سرآمد استان اردبیل است و در بیش از هشت هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان تولید سویا انجام می‌شود.

حسینیان به افزایش 25 درصدی سطح زیر کشت تولید سویا اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم 16 هزار و 500 تن سویا از این مزارع تولید شود که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: سویا دارای ارزش غذایی فوق‌العاده است که 20 درصد در تولید روغن و 80 درصد در تولید پروتئین دخیل می‌باشد.

وی به ابراز رضایت زارعان در تحویل سویا به تعاونی‌ها و دریافت بها آن به موقع از طریق تعاونی‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ‌اغلب تولیدات سویا به کارخانه‌های روغن‌کشی در اصفهان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه 90 درصد تولید سویا در دشت مغان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: شهرستان بیله‌سوار و زارعان توانمند آن در تولید این محصول سهم بسزایی داشته و توانسته‌اند در سال‌های اخیر جایگاهشان را تقویت کنند.

حسینیان به تقویت کشت سویا به عنوان روغن با ارزش اشاره کرد و بیان داشت: از هر هکتار 2.5 تن سویا تولید می‌شود که این محصول علاوه بر استفاده در کارخانه‌های روغن‌کشی در تولید سویا، کالباس و نوشیدنی‌ها و ماست و شیر نیز بسیار مفید و مؤثر است.

وی در ادامه سخنان خود گفت:‌ شهرستان بیله‌سوار که به عنوان انبار غله استان معروف است از جایگاهی بی‌نظیر در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد که امیدواریم حمایت‌های همه‌جانبه را در این زمینه شاهد و ناظر باشیم.

اراضی پایاب دشت فتحعلی به متقاضیان واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: ‌اراضی دشت فتحعلی به متقاضیان بومی علاقمند در بخش کشاورزی واگذار می‌شود.

به گفته ولی کریمی اراضی پایاب دشت فتحعلی که از ظرفیت خوب کشت و زرع برخوردار است به متقاضیان ساکن در منطقه و قشلاقات واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقمندان از فردا می‌توانند برای تکمیل پرونده با مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در تماس باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول