اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

باید تلاش کنیم به تعداد بیشتری از مددجویان رأی کار اعطا شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم شرایط رأی کار تسهیل و به تعداد بیشتری از مددجویان واجدالشرایط برای اشتغال، رأی کار اعطا شود.

باید تلاش کنیم به تعداد بیشتری از مددجویان رأی کار اعطا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم خاص استان کرمانشاه، کاهش آمار کیفری زندان‌ها را از اولویت برنامه‌های حوزه قضایی استان دانست.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اصلاح آیین‌نامه رأی کار و محدود شدن رأی کار و اشتغال زندانیان موجب افزایش آمار کیفری زندان‌های بسته، ایجاد تراکم و فشار مضاعف در حوزه زندان‌بانی شده است.

مظفری افزود: با محدود شدن رأی کار زندانیان، آمار موجود زندان‌های بسته افزایش یافته و خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به مددجویان برای تراکم کیفری با مشکل روبه‌رو شده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است شرایط رأی کار تسهیل و به تعداد بیشتری از مددجویان واجدالشرایط برای اشتغال در مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی زیر پوشش زندان‌های استان رأی کار اعطا شود.

وی ادامه داد: با توجه به تبعات احتمالی و آثار افزایش آمار کیفری بر روند اجرایی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌ها، اهتمام لازم در راستای اخذ مجوز رأی کار و اشتغال مددجویان صورت گیرد.

اژدر اسدبیگی در حاشیه جلسه با اشاره به رویکرد نوین اصلاحی و تربیتی زندان‌بانی اسلامی و توجه ویژه‌ای که به اشتغال و حرفه‌آموزی و کار درمانی مددجویان صورت گرفته، ضرورت بازنگری آیین‌نامه و تسهیل در اعطای رأی باز به تعداد بیشتری از مددجویان واجدالشرایط را مورد تأکید قرار داد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: توانمندسازی شغلی و ایجاد اشتغال مددجویان حلقه تکمیلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و از جمله مؤلفه‌های بسیار مهم در بازدارندگی، خوداتکایی و ایجاد مشارکت مددجویان در فعالیت‌های اجتماعی است. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول