اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

نبود نقدینگی بخش خصوصی را فلج کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: نبود نقدینگی بخش خصوصی را فلج کرده است.

نبود نقدینگی بخش خصوصی را فلج کرده است

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با ایجاد تنفس 2 ساله برای تولیدکنندگان در پرداخت اقساط معوقه بانکی و پرداخت بهره بانکی تسهیلات تولیدکنندگان از محل سهم 30 درصدی یارانه‌ها می‌توان انتظار داشت که واحدهای تولیدی همچنان فعال بمانند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامی که می‌تواند به بخش خصوصی و تولیدکنندگان کمک کند تزریق نقدینگی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ حامل‌‌های انرژی، افزایش نرخ ارز و سه قفله شدن سیستم بانکی بابت پرداخت اعتبار، نقدینگی واحدهای تولیدی بسیار کاهش یافته است که این مشکلات سبب شده بخش خصوصی در استان اردبیل هم‌اکنون با 20 تا 25 درصد ظرفیت کار کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل اقساط بانکی و معوقات آنها را فشاری مضاعف بر تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: این فشارها سبب شده که بخش خصوصی هیچ فرصتی برای تفکر و دور زدن تحریم‌ها نداشته باشد که برای رفع این مشکلات و نجات تولیدکنندگان پیشنهاداتی را به کمیسیون صنایع مجلس ارائه داده‌ایم.

وی در خصوص پیشنهادات ارائه شده ادامه داد: از سنوات گذشته از محل هدفمندی یارانه‌ها، 30 درصد باید به بخش تولید پرداخت می‌شد که بخش خصوصی الان به این یارانه نیاز دارد و برای تزریق این مبلغ دو پیشنهاد داریم، یکی ایجاد تنفس دو ساله برای تولیدکنندگان در پرداخت اقساط معوق بانکی و دیگری پرداخت بهره تسهیلات از محل هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت که در واقع با این جابه جایی و ایجاد تنفس می‌توان انتظار داشت که واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند، در غیر این صورت آسیب دیدن واحدهای تولیدی حتمی است.

پیرموذن با تأکید بر موثر بودن پیشنهاد خود اظهار داشت: اعتقاد داریم که طی دو سال تنفس، واحدهای تولیدی با حداقل هزینه و سرمایه در گردشی که دارند، می‌توانند کار کنند به شرطی که بخش خصوصی و واحدهای تولیدی هم کارگرهای خود را در واحدها‌یشان نگه دارند؛ این امر سبب می‌شود اشتغال پایدار نیز برای بخش کارگری به وجود بیاید.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول