اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل خبر داد

اختصاص 350 میلیونی برای پایش تصویری بابل

خبرگزاری فارس: فرماندار بابل گفت: 350 میلیون تومان برای پایش تصویری شهر بابل هزینه شد.

اختصاص 350 میلیونی برای پایش تصویری بابل

محمد مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: از 24 میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بابل، هفت میلیارد تومان در حوزه راه اعم از راه بین‌بخشی و راه روستایی هزینه شده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در بخش راه شهرستان اشاره و افزود: جاده گنج افروز یکی از جاده‌های حادثه‌خیز شهرستان بابل بوده که در گذشته برای آن تعریف «بخشی» شده و از اعتبار تملک و دارایی استفاده می‌کرد، با پیگیری انجام شده تعریف بین‌شهری شد و تمام سعی ما در سال جاری این است تا تعریف بین‌شهرستانی شده تا از اعتبار ملی استفاده کند.

وی بیان داشت: در بخش بین‌بخشی نیز 4 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار تملکی برای اتمام تعریض‌های نیمه کاره اختصاص داده شد.

فرماندار بابل گفت: همچنین برای آسفالت جاده‌های شهید صالحی، کیاکلا، گنج افروز، سپاه دانش و کمربندی قدیم به آمل مبلغ 47 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی افزود: در بخش اعتبار حوادثی نیز که برای حوادثی از قبیل رانش، آبگرفتگی و تخریب پل‌های شهرستان درنظر گرفته می‌شود برای احداث و تکمیل پل سماکوش محله و فیروزجاه که به بیش از یک‌هزار و100 میلیون تومان هزینه نیاز دارد، 400 میلیون تومان از حوادثی سال گذشته و 400 میلیون تومان از

حوادثی امسال به این امر اختصاص یافته و بقیه اعتبار از سوی اداره راه و شهرسازی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

مهدوی اظهار داشت: برای پنج نقطه رانشی جاده بخش بابلکنار و 12 نقطه رانشی جاده بخش بندپی شرقی 80 میلیون تومان از محل اعتبار تملک و دارایی و بخشی از اعتبار حوادثی به این امر اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم در بخش راه شهرستان اقدامات ارزنده‌ای انجام گرفته و این عقب‌ماندگی موجود شهرستان از گذشته بوده است.

مهدوی عدم رعایت قانون راهنمایی و رانندگی را علت اصلی بروز حوادث ناگوار جاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر حوادث موجود ناشی از بی‌احتیاطی و عدم رعایت قانون است.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد حوادث جاده‌ای به دلیل بی‌احتیاطی است، اظهار داشت: عدم استفاده راکبان موتور از کلاه ایمنی، سرعت زیاد و نداشتن گواهینامه توسط این افراد منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود، به طوری که هر طرحی که از سوی نیروی انتظامی اجرا شد 200 موتور فاقد گواهینامه ضبط شده است.

فرماندار بابل اذعان داشت: تاکنون به دلیل نبود زیرسازی تصویری در شهرستان امکان کنترل تصویری وجود نداشت که با پیگیری انجام گرفته، 350 میلیون تومان برای پایش تصویری شهر بابل اختصاص یافت که در معابر برای کنترل ترافیک نصب می‌شود.

مهدوی بیان داشت: در حوزه ترافیکی تعداد نیرو به تعداد میادین ما نیست، وجود راهور حوزه ترافیک به ما کمک خواهد کرد تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

وی با تاکید به اینکه دستگاه‌های حفار باید به دستگاه‌های امدادرسان اطلاع‌رسانی‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عاملی که در جلسه مدیریت بحران به آن تاکید شد هماهنگی دستگاه‌های حفار با دستگاه امدادرسان و اطلاع‌رسانی به موقع است و باید دستگاه‌های حفار برای ایمنی بیشتر به این امر توجه وی‍ژه داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول