اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

تملک تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد اعتبار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از اختصاص اعتبار برای تملک تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد که شهر قدیم چرمغان در آن قرار گرفته، خبر داد.

تملک تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد اعتبار گرفت

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اعتبار اختصاص یافته برای تملک این اراضی را در سفر رهبری 10 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این محل هویت شهر تاریخی قرار گرفته، ادامه داد: برای آنکه هویت شهری را می‌خواهیم از زیر زمین کاوش کنیم، این اراضی که مربوط به مردم بوده باید تملک شود.

کاظمی با بیان اینکه پیشنهاد اولیه برای تملک این اراضی 15 میلیارد ریال بوده است، گفت: در سفر هیئت دولت 10 میلیارد ریال به همین منظور اعتبار اختصاص یافت.

این مسئول با بیان اینکه دو پیشنهاد برای این شهر قدیمی از سوی میراث فرهنگی استان ارائه شده، افزود: نخستین پیشنهاد عملیات نجات‌بخشی این تپه تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: دومین پیشنهاد ما برای این محل ایجاد یک سایت موزه بوده تا از این طریق هویت شهری بیش از پیش به گردشگران معرفی شود.

* بارگذاری نقشه‌های باستان‌شناسی خراسان‌شمالی در محیط جی.آی.اس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات میراث فرهنگی خراسان‌شمالی را بارگذاری نقشه‌های باستان‌شناسی این استان در محیط جی.آی.اس عنوان کرد.

کاظمی اظهار کرد: با این کار ارائه استعلام‌های دستگاه‌ها از میراث فرهنگی سرعت خواهد گرفت.

این مسئول اضافه کرد: این اقدام گامی موثر در جلوگیری از تخریب آثار تاریخی بوده که در سه لایه تنظیم شده است.

* خراسان‌شمالی میزبان معاونان گردشگری کشور

وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته همایش معاونان گردشگری کشور در بجنورد به خاطر مشکلاتی به تعویق افتاد، گفت: این همایش به زودی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی یادآور شد: در راستای لبیک به مقام عظمای ولایت و به منظور بهبود وضعیت گردشگری استان خراسان‌شمالی، پنجمین گردهمایی معاونان گردشگری سراسر کشور به میزبانی استان برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: طی این نشست سراسری معاونان گردشگری 31 استان کشور شرکت خواهند داشت.

کاظمی گفت:‌ خراسان‌شمالی دارای توانمندی‌های بسیاری در زمینه‌ موزه‌ها، آیین‌ها، ورزش‌های محلی، موسیقی اقوام، اکوتوریسم و... است که با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌توان از این فرصت‌ها برای جذب بیشتر گردشگر در این استان بهره برد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول