اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لیگ دسته اول ایران/

گسترش فولاد به صدر جدول تکیه زد/ دقیقه 92 برای تبریزی‌ها خوش‌یمن بود

خبرگزاری فارس: هفته نهم لیگ دسته اول ایران با دو پیروزی و یک تساوی برای نمایندگان تبریز همراه بود که موجب شد گسترش فولاد به صدر جدول تکیه بزند.

گسترش فولاد به صدر جدول تکیه زد/ دقیقه 92 برای تبریزی‌ها خوش‌یمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هفته نهم لیگ دسته اول ایران جام آزادگان با درخشش نمایندگان فوتبال تبریز همراه بوده و تیم‌های تبریزی با کسب دو پیروزی و یک تساوی در مجموع هفت امتیاز کسب کردند.

جالب اینکه هر سه نماینده فوتبال تبریز تا دقیقه 90 مقابل حریفانشان با تساوی متوقف شده بودند اما گسترش فولاد و ماشین‌سازی در دقیقه 92 موفق به زدن گل پیروزی بخش بر حریفان خود شدند.

*مهمان اخلاق را هم باخت

در هفته نهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در گروه الف، تیم گسترش فولاد در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان تیم پارسه تهران بود.

پیروزی میزبان بر میهمان می‌توانست خیلی از معادلات گروه الف را تغییر دهد، روی همین اصل گسترش فولاد هر چه در توان داشت به کار گرفت و پس از اینکه در 45 دقیقه اول دو بار تیرک دروازه پارسه تهران را به لرزه درآورد، بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

*باز هم مربی به داد رسید

در 45 دقیقه دوم و تعویض‌های طلایی رسول خطیبی در 10 دقیقه اول نیمه دوم سبب شد تا روند هجومی گسترش فولاد کماکان تداوم یابد و پس از اینکه رسول خطیبی همچون دو بازی قبلی مقابل استقلال اهواز و نفت مسجد سلیمان روانه میدان شد، عملاً روند بازی و شیوه آن تغییر کرد تا اینکه در دقیقه 2+90 روی پاس رسول خطیبی از ضربه ایستگاهی و شلیک تماشایی سعید آقایی از 25 متری سنگر پرویز برومند با تجربه فرو ریخت.

در دقیقه 88 نیز یکبار خطیبی با عبور از کمند دفاع حریف توپ را به تیرک عمودی پارسه کوبید که با این پیروزی ارزشمند گسترش فولاد صدر جدول را به تسخیر خود درآورد و همچنان بدون باخت ماند.

در پایان این دیدار رضا زنوزی‌مطلق مالک باشگاه که از نزدیک شاهد بازی بود با حضور در رختکن از تلاش و پیروزی شاگردان رسول خطیبی، کادر فنی و بازیکنان تشکر کرد.

در پایان بازی بازیکنان و کادر فنی تیم پارسه به دلیل ناراحتی از باخت خود علاوه بر اینکه خساراتی به نیمکت ذخیره خود با لگد، پرتاب بطری آب و غیره وارد کردند به هنگام ترک ورزشگاه نیز با درگیری فیزیکی بین همدیگر و راننده، مصدومیت‌های شدیدی را به وجود آوردند.

در پایان هفته نهم تیم گسترش فولاد تبریز با پنج برد، چهار تساوی و 19 امتیاز صدر جدول را از نفت مسجد سلیمان گرفته و خود در رده اول قرار گرفت.

گسترش فولاد در دو هفته نخست نیز طعم صدرنشینی را چشیده بود، این تیم بین 14 تیم این گروه تنها تیم بدون باخت جدول است.

*صید ماشین‌سازی از بندر

در حالی که کمتر کسی از تیم ماشین‌سازی در بازی‌های خارج از خانه حتی انتظار یک امتیاز را داشت، این تیم در بوشهر مقابل شاهین بوشهر موفق به پیروزی و کسب سه امتیاز بازی شد.

شاهین بوشهر که سال گذشته در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت، در هفته نهم میزبان ماشین‌سازی تبریز بود که از هشت بازی خود، هفت بازی را واگذار کرده و تنها یک پیروزی خانگی مقابل همیاری اراک در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد.

بازی دو تیم در نیمه اول با وجود برتری شاهین بوشهر با تساوی به اتمام رسید اما نیمه دوم، نیمه ماشین‌سازی بود.

این تیم ابتدا از نقطه پنالتی توسط مصطفی چترآبگون به گل دست یافت که در ادامه بازی شاهین بوشهر موفق به زدن گل تساوی شد.

در حالی که بازی در دقایق تلف شده ادامه داشت، جاوید یوسفی گل دوم ماشین‌سازی را به ثمر رساند تا نخستین شکست خانگی شاهین بوشهر مصادف با نخستین پیروزی خارج از خانه ماشین‌سازی باشد.

با این پیروزی ماشین‌سازی شش امتیازی شد اما همچنان در قعر جدول قرار دارد.

با این وجود فاصله خود را با سایر تیم‌ها به حداقل رسانده و هم امتیاز با استقلال اهواز و تنها به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر در مکان چهاردهم جدول جای دارد.

*شهرداری در خانه متوقف شد

تیم شهرداری تبریز می‌توانست با پیروزی بر ایرانجوان بوشهر هفته رویایی را برای فوتبال تبریز رقم بزند.

این مهم تا دقیقه 81 نیز تحقق یافته بود و شهرداری تبریز با گل دقیقه 16 محمدرضا زینال‌خیری از ایرانجوان بوشهر پیش بود اما علی خانکی‌رویا بر شاگردان فراز کمالوند پیشی گرفت و در دقیقه 81 گل تساوی این بازی را رقم زد.

با این تساوی تیم شهرداری تبریز با 11 امتیاز در مکان نهم جدول جای گرفت.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول