اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی:

کسانی که فوتبال مشهد را کوچک می‌شمارند از فوتبال آن بروند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی گفت: اگر قرار است فوتبال مشهد را کوچک بشماریم شاید بهتر باشد که اصلا در فوتبال این شهر نباشیم.

کسانی که فوتبال مشهد را کوچک می‌شمارند از فوتبال آن بروند

عباس چمنیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به صحبت‌های خداداد عزیزی در ارتباط با فوتبال مشهد گفت: من باید به نمایندگی از جامعه فوتبال خراسان از حقوق فوتبال این استان دفاع کنم و از خداداد عزیزی انتقاد کنم که به این راحتی عنوان می‌کند که فوتبال مشهد لیاقت ندارد.

وی افزود: لیاقت فوتبال خراسان و مشهد خیلی بالا است و دارای پیشینه زیادی است و این نشان می‌دهد که فوتبال استان را کوچک نگاه کردیم، اگر قرار است فوتبال مشهد را کوچک بشماریم شاید بهتر باشد که اصلا در فوتبال این شهر نباشیم.

وی با اشاره به تعطیلی تمرین تیم ابومسلم در هفته گذشته اظهار کرد: تعطیلی تمرین ابومسلم به ‌بهانه مالکیت این تیم به‌ صورت رسمی نبود چرا که هیچ نامه‌ای به دست هیئت فوتبال نرسید و تنها چند نفر از مسئولین ابومسلم در مصاحبه با رسانه‌ها این مسئله را عنوان کردند،بحث مالکیت تیم ابومسلم موضوع جدیدی نیست چرا که در طی این دوسال اخیر که آقای وفایی هزینه‌های این تیم را پرداخت می‌کرده است همواره این موضوع را هم اشاره داشته‌اند اما پیگیری دقیقی نکردند و تصمیم نهایی نگرفتند تا به امروز که این مسئله کمی جدی‌تر شده است.

چمنیان ادامه داد: این مسائلی که خداداد عزیزی در رابطه با هزینه‌های صورت گرفته تیم و مدیریتی که در این چند سال بر ابومسلم حاکم بوده است عنوان می‌کند بخشی از آن درست است و بخش دیگر آن قابل نقد است، در زمانی که تیم به آقای وفایی تحویل شد قراردادی از طرف مسئولین وقت همچون استاندار، مدیرکل تربیت بدنی، هیئت فوتبال و نماینده فدراسیون فوتبال نوشته شد که طی آن 20 روز فرصت داده شد تا مالکیت تیم مشخص شود؛ یعنی همین افرادی که در آنجا بودند متعهد شدند تا مالکیت را به نام وفایی سند بزنند اما این کار به دلیل وجود یکسری از موانع از جمله داشتن سند مالکیت از سوی آقای عباسی این کار صورت نگرفت چرا که این سند رسمیت دارد.

وی در زمینه هزینه‌های انجام شده در تیم ابومسلم گفت: وقتی تیمی در دسته یک حضور دارد انواع و اقسام خرج‌ها را می‌توان برای آن انجام داد، تیم ابومسلم را به راحتی با یک یا دو میلیارد تومان می‌توان بست که امیدوار باشد به صعود، کما اینکه همین تیم گهر زاگرس که در لیگ برتر حضور دارد سال گذشته با هزینه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان بسته شد.

چمنیان اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی پتانسیل و توان بالایی دارد برای اینکه با حداقل هزینه و استفاده از نیروهای بومی بتواند یک تیم را برای لیگ برتر آماده کند، یعنی همین ابومسلم را می‌شد با هزینه کمتری بست و نتایج بهتری را هم کسب کرد، وقتی می‌گویند این تیم با برآورد 5/5 میلیاردی بسته شده است پس باید واقعا مدعی صعود به لیگ برتر هم باشد اما این چیزی که در این دو سال اخیر از ابومسلم دیدیم بیانگر مطلب دیگری است.

وی افزود: طی دو سال گذشته تنها حامی مالی و معنوی ابومسلم استانداری و شخص استاندار بوده است و این طور هم نبوده که در این مدت کسی آمادگی مدیریت این تیم را نداشته باشد حتی سال گذشته عباسی آمادگی خود را مبنی بر مدیریت ابومسلم اعلام کرده بود و حاضر این تیم را تحت اختیار بگیرد کما اینکه سیاه جامگان را هم داشت.

وی گفت: اینکه آقای عزیزی این طور موضع می‌گیرند و تهدید می‌کنند که اگر وضعیت مالکیت مشخص نشود تمرینات تیم را دوباره تعطیل می‌کنیم اصلا خوب نیست و اینکه بخواهیم بحث‌های مدیریتی را به ریشه عواطف مردم و هواداران تعمیم بدهیم کار درستی نیست، و اگر دلتان برای ابومسلم می‌سوزد نباید اجازه دهید که حتی یک روز هم این تمرینات تعطیل شود نه اینکه تهدید کنیم.

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی گفت: این کار که بخواهند تمرین تعطیل کنند یعنی گروگشی کردن؛ و به‌هیچ وجه این مسائل به رفع مشکلات مدیریتی ابومسلم کمکی نمی‌کند، بلکه بیشتر حواشی را به این تیم وارد می‌کند،اگر ادعا می‌کنید که 5/5 میلیارد تومان می‌خواهید تا به لیگ برتر صعود کنید پس تمرین تعطیل کردنتان چه معنی می‌دهد؟ تیم ابومسلم هم اکنون آماده انتقال است و عباسی این اختیار را به کارگروه داده است اما دغدغه همه این است که ابومسلم دوباره به مشکل نخورد و فردی هم که می‌آید توان تیمداری داشته باشد.

وی ادامه داد: جالب اینجاست که تشکیل کارگروه فوتبال به دلیل درخواست مدیران فعلی ابومسلم انجام شد اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان ابومسلم خودشان در این جلسه شرکت نکردند اما بازهم من با قائم مقام این تیم به صورت تلفنی هماهنگ کردم که درخواست انتقال مالکیت آماده است اما باید تضمین بدهند.

چمنیان همچنبین در خصوص وضعیت تیم ابومسلم اظهار کرد: من دغدغه‌های خودم را در ابتدای فصل به اطلاع مسئولین ابومسلم رساندم و گفتم که نوع بستن تیم و آماده کردن ابومسلم برای صعود به لیگ برتر و انتخاب بازیکنان آن قاطعیت را نشان نمی‌دهد که این تیم بخواهد به لیگ برتر صعود کند و امروز هم همین نتایجی که ابومسلم می‌گیرد نشان‌دهنده همان دغدغه ما است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول