اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش تحقیقات ثبت گواهی نهال جنوب کرمان:

25 هکتار نهالستان‌های جنوب کرمان دارای مجوز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج گفت: در حال حاضر سطح نهالستان‌های مجوز دار منطقه 25 هکتار است که سال قبل حدود 162 هزار اصله نهال شناسه‌دار در آن تولید شد.

25 هکتار نهالستان‌های جنوب کرمان دارای مجوز هستند

علی خوشنام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه نهال بدون شناسه در بازار نهال جایگاهی ندارد، اظهار داشت: نهال، پایه و اساس احداث یک باغ اقتصادی است به طوری که با انتخاب و خرید نهال مرغوب و سالم سرمایه‌گذاری برای احداث باغ دارای توجیه اقتصادی بوده و سرمایه نیز تضمین می‌شود.

وی عنوان‌کرد: در حال حاضر سطح نهالستان‌های مجوز دار منطقه 25 هکتار است که سال قبل حدود 162 هزار اصله نهال شناسه‌دار تولید شد و پیش‌ بینی می‌شود در سال جاری 163 هزار اصله نهال شناسه‌دار در منطقه تولید شود.

خوشنام با بیان اینکه این نهال‌ها شامل ارقام مختلف مرکبات، انگور یاقوتی و ارقام مختلف درختان میوه سردسیری است، افزود: مناطق مهم تولید نهال در جنوب استان کرمان شامل شهرهای جیرفت و عنبرآباد (مرکبات)، بلوک (انگور) و ساردوئیه (میوه‌های سردسیری) هستند.

رئیس بخش تحقیقات ثبت گواهی بذر  و نهال جنوب کرمان تصریح ‌کرد: کنترل و نظارت بر نهالستان‌ها برای تولید نهال استاندارد توسط کارشناسان مربوطه این بخش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که متقاضی تولید نهال هستند، می‌توانند با مراجعه به بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج تقاضای خود را اعلام کنند تا هماهنگی و همکاری لازم برای این کار انجام شود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول