اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساکنان شهرک لاکانشهر اعتراض کردند

سگ‌کشی در شهرک لاکانشهر رشت

خبرگزاری فارس: جمعی از ساکنان شهرک مسکونی لاکانشهر نسبت به سگ‌کشی با تفنگ ساچمه‌ای در این شهرک معترض شدند.

سگ‌کشی در شهرک لاکانشهر رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهرک لاکانشهر در پنج کیلومتری این شهر واقع شده و یک مجتمع مسکونی و رفاهی با ساکنانی با فرهنگ و متمدن شناخته شده است.

شهرک لاکانشهر که در جاده لاکان یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهر رشت واقع شده، حضور تعداد بسیار زیادی از حیوانات از جمله سگ برای زندگی را به این منطقه کشانده است.

یکی از اهالی مجتمع مسکونی شهرک لاکانشهر صبح امروز در تماس با خبرگزاری فارس در گیلان سگ‌کشی را از جمله بی‌رحمانه‌ترین اقدام در این شهرک دانست و اظهار کرد: در این شهرک که توسط یک دیوار از منطقه طبیعی و خارج از آن جدا سازی شده است، هر شب تعدادی سگ به صورت گذرا وارد این شهرک می‌شوند که موجب اعتراض برخی از ساکنان شده اما از آنجا که سگ‌ها ولگرد و بی‌آزار هستند تاکنون عمل بدی از آنها نسبت به ساکنان شهرک رخ نداده و اعتراض ساکنان برای وقوع اتفاق‌های احتمالی آن است.

وی که به نمایندگی از همسایگان شهرک لاکانشهر تماس گرفته بود، ابراز کرد: هیئت مدیره مجتمع با همکاری ماموران خدمات شهری شهرداری رشت اقدام به جمع‌آوری این حیوانات از ساعت 12 شب تا 5 صبح پنجشنبه‌های هر هفته گرفته است و این تصمیم هیئت مدیره با نصب یک پرده روی دیوار ورودی شهرک با این مضمون که «از ساعت 12 شب تا 5 صبح ماموران خدمات شهری برای جمع‌آوری سگ‌ها با تفنگ ساچمه‌ای وارد عمل می‌شوند» اعتراض برخی دیگر از ساکنان شهرک مذکور مبنی بر سگ‌کشی را برانگیخت.

این ساکن مجتمع مسکونی لاکانشهر افزود: هیئت مدیره که خود را مسئول حفظ جان ساکنان می‌داند عنوان کرده که چاره‌ای به جز کشتن این حیوانات ندارد در حالی که پناهگاه و مامنی که این حیوانات بی‌گناه و زبان‌بسته در آن حفظ و نگه‌داری شوند نیز در گیلان وجود ندارد.

وی ادامه داد: بسیاری از ساکنان شهرک لاکانشهر از هموطنان تهرانی هستند که اوقات فراغت خود را در این مکان می‌گذرانند و حادثه کشتن حیوانات را تلخ‌ترین خاطره از مسافرت خود به گیلان می‌دانند ضمن اینکه برخی از این سگ‌ها به دلیل زندگی مسالمت‌آمیز در کنار ساکنان شهرک لاکانشهر قوت و غذای خود را از آنها تهیه می‌کنند.

جمعی از ساکنان شهرک لاکانشهر خواستار پیگیری و اطلاع‌رسانی موضوع مورد بحث شدند و از مسئولان شهرداری رشت خواستند برای جمع‌آوری و تهیه مکان نگه‌داری این حیوانات زبان‌بسته تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول