اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد

افتتاح پاسگاه سرمحیط‌بانی فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن از افتتاح پاسگاه سرمحیط‌بانی این شهرستان خبر داد.

افتتاح پاسگاه سرمحیط‌بانی فومن

 علی‌اصغر روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به راه‌اندازی پاسگاه سرمحیط‌بانی این شهرستان اظهار کرد: پاسگاه سرمحیط‌بانی فومن پس از سال‌ها برای پیشگیری از اقدام‌های مربوط به کنترل صید و شکار، پیشگیری از آلودگی‌های مربوط به آب و هوا، برداشت غیر مجاز شن و ماسه و حفظ ذخایر تنوع زیستی در منطقه حفاظت شده گشت‌رودخان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: منطقه حفاظت شده گشت‌رودخان به وسعت 20 هزار هکتار شامل جنگل‌های انبوه، نیمه انبوه و جلگه‌ای است و تنوع زیستی آن نظیر گوزن، پلنگ، خرس، گربه جنگلی و پرندگانی مانند قرقاول، عقاب‌سانان و پرندگان حفاظت شده و آبزیان بی‌نظیر قزل‌آلای خال قرمز است.

این مسئول با بیان اینکه محیط‌بانان محیط زیست فومن به صورت شبانه‌روزی در پاسگاه مذکور به حراست و نگهبانی از این عرصه‌ها می‌پردازند، خاطرنشان کرد: محیط‌بانان علاوه بر حراست و نگهبانی از عرصه‌های مذکور، با در اختیار داشتن دو راس اسب از کومه نماهای غیر مجاز ساخته شده توسط شکارچیان متخلف سرکشی می‌کنند و شکارچیانی که بدون رعایت و ضوابط زیست‌محیطی به صید می‌پردازند شناسایی شده و طبق قانون جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه سر محیط‌بانی فومن به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان از افراد متخلف است، یادآور شد: باید بتوانیم از نهادهای خلقت و انفال الهی که امانتی در دست ما است به درستی محافظت کنیم و آنان را بدون آلودگی و تخریب به دست نسل‌های آینده بسپاریم.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول