اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

مسئولان به وضعیت معیشت میناب توجه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب با بیان اینکه مسئولان موظف هستند نبست به امور معیشتی مردم توجه کنند، گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به وضعیت اجتماعی و معیشتی مردم در این شهرستان داشته باشند.

مسئولان به وضعیت معیشت میناب توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تشریح زوایای مختلف واقعه مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) به همراه اهل بیت(ع)، اظهار داشت: عظمت خاندان پیامبر اسلام(ص) را در آیه مباهله می‌توان دید.

وی ادامه داد: فضایل ائمه هدی(ع) از افتخارات شیعه است که باید در جامعه و محافل گوناگون بازگو شود.

معتمدی‌فر همچنین با اشاره به اهمیت نزول سوره «هل اتی» گفت: در این سوره اوج ایثار خاندان عصمت و طهارت هویداست.

امام جمعه میناب در ادامه به اهمیت روز خانواده پرداخت و افزود: متاسفانه در روزگار کنونی برخی عوامل نظام خانواده ایرانی را نشانه رفته‌اند.

وی از عدم رعایت حقوق زن و مرد نسبت به هم و وجود «طلاق عاطفی در خانواده‌ها و عمل نکردن زن به وظایف زنانگی و مردان به وظیفه مردانگی، نبود گفت‌وگو در خانواده‌ها، دخالت کدخدامأبانه دیگران در امور زندگی زن و مرد و ازدواج‌های کور، احساسی و خیابانی» به عنوان مهم‌ترین علل فروپاشی خانواده‌ها یاد کرد و ادامه داد: رواج فرهنگ غرب در زندگی‌ها، خلأ و کمبود تربیت معنوی فرزندان، اختلاط‌های زن و مرد حتی در مجالس مذهبی از دیگر عواملی است که به بنیان خانواده آسیب می‌رساند.

معتمدی‌فر در ادامه از خودنمایی زنان به عنوان زلزله‌ای که اساس خانواده را نابود می‌کند یاد کرد و گفت: ضعف مالی خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان از عمده مشکلاتی است که نظام خانواده را مورد تهدید و آسیب جدی قرار داده است که مسئولان نباید نسبت به آن بی‌توجه باشند.

خطیب جمعه میناب اظهار داشت: مسئولان وظیفه دارند نسبت به بهبود امور معیشتی مردم تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی و علامه سید محمدحسین طباطبایی از این مرجع عالیقدر به عنوان یکی از فقهای نامدار یاد کرد و ابراز داشت: جوانان میهن اسلامی باید از زندگی بزرگان و فلاسفه ایران اسلامی که همه عمر خود را صرف خدمت به اسلام کرده‌اند، الگو بگیرند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حادثه درگیری با قاچاقچیان در جمعه گذشته در این شهرستان که موجب به شهادت رسیدن یکی از پرسنل نیروی انتظامی در این شهرستان شد، گفت: مردم میناب دقت کنند که رخ دادن این گونه اتفاقات چهره مناسبی از این شهرستان در کشور به جا نمی‌گذارد.

وی این حادثه را خطری جدی برای خدشه‌دار شدن اعتبار شهرستان میناب دانست و بیان کرد: مردم میناب نباید اجازه دهند، دید صحیح و ولایتمداری که نسبت به آنها در کشور وجود دارد عوض شود.

امام جمعه میناب در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی در میناب کار بر زمین مانده دارد، گفت: چرا نیروی انتظامی به فکر خلع سلاح متجاوزان به حقوق مردم نیست. ناامنی در میناب از بیابان‌ها به خیابان‌ها آمده و سه سال مداوم است که من هشدار می‌دهم ولی گوش شنوایی نیست.

وی طرح خلع سلاح افراد مسلح در میناب را از اولویت‌های زمین مانده نیروی انتظامی در این شهرستان معرفی کرد و ادامه داد: برخورد با مظاهر آشکار قاچاق از دیگر اولویت‌های این نیرو است.

وی با اشاره به بازدید خود از محور دوراهی میناب به سمت جاسک گفت: در این مسیر خودروهای ویژه حمل سوخت قاچاق آزادانه در کنار تعمیرگاه‌ها مشغول به رفع مشکلات خود هستند و کسی با آنان کاری ندارد.

این مسئول بیان کرد: از فرماندار میناب با همه احترامی که برای وی قائل هستم گلایه دارم، چراکه با 30 سال تجربه کار در مجموعه انتظامی، انتظار می‌رفت با حضور وی اوضاع در میناب بهبود یابد.

امام جمعه میناب با بیان اینکه «برای مصالح مردم با احدی کنار نمی‌آیم» اوضاع «امنیتی» در میناب را به شدت وخیم دانست و ادامه داد: از شخص استاندار هم گلایه‌مند هستیم که شهر میناب را به امان خدا رها کرده است.

خطیب جمعه میناب همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: نتیجه این انتخابات هیچ سودی به حال ملت ایران ندارد و خطاب به اوباما گفت تا زمانی که آمریکا روحیه ددمنشی دارد ملت ایران نیز مشت گره کرده دارد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول